افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از روند رو به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان خبر داد.

انزان‌پور گفت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات ارزی، در مجموع روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در چند سال اخیر، رو به افزایش بوده است.

او ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و بهره برداری پروژه‌های در دست اقدام و سرمایه گذاری‌های انجام شده از سوی بخش خصوصی، شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های تجاری در بنادر استان باشیم.

به گفته انزان پور پروژه ساخت راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی، از نظر عملیات اجرایی و تملک اراضی، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه اداره کل در سال‌های گذشته به شمار می‌رود که خوشبختانه با تلاش همه همکاران و حمایت دستگاه‌های ذیربط، تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او می‌گوید: با تکمیل این پروژه مهم زیربنایی و تأمین اراضی پشتیبانی مورد نیاز بندر، شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های دریایی و بندری، اشتغال زایی و افزایش درآمد پایدار منطقه‌ای و ملی خواهیم بود.

انزان‌پور همچنین از جهش چشمگیر اجرای پروژه‌های عمرانی در بندر نوشهر طی سال‌های اخیر با بهره گیری از توان بخش خصوصی خبر داد و گفت: حدود ۵۴۸ نفر هم اکنون در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر مشغول به کار هستند که از این میزان حدود ۱۱۲ نفر طی یک سال گذشته توسط بخش خصوصی جذب شده اند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از ساخت نخستین ترمینال اختصاصی کانتینری شمال کشور در بندر نوشهر، تأمین دو دستگاه مکنده غلات، فراهم کردن مقدمات انتقال یک دستگاه جرثقیل از بندر شهید رجایی و دمونتاژ آن در بندر نوشهر را از دیگر دستاورد‌های اداره کل در سال‌های اخیر برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار