اجرای طرح بهینه سازی مصرف موتور خانه واحد های مسکونی و تجاری در کردستان

۳۴۷ تقاضا برای اصلاح و بهینه سازی مصرف موتور خانه واحد‌های مسکونی و تجاری در استان کردستان ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت گاز در راستای سیاست‌های کلان وزارت نفت مبنی بر بهینه سازی مصرف گاز طبیعی و کاهش هزینهی مشترکین، طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده که هدف پیاده سازی این طرح موجب کاهش مصرف گاز طبیعی و صرفهجویی خواهد شد و به تبع آن، هزینه گازب‌های مشترکین نیز کاهش مییابد و اجرای این طرح برای مشترکین کاملا رایگان است.

احمد فعله گری گفت: طرح بهینه سازی موتورخانه‌های منازل مسکونی، تجاری و اداری در پنج مرحله انجام می‌شود مرحله اول اطلاع رسانی، شناسایی و ثبت نام مشترکین، مرحله دوم بازدید از موتورخانه و برآورد هزینه ها، مرحله سوم بازار یابی مجریان، آموزش و واسپاری انجام کار، مرحله چهارم تائید مصالح، کنترل انجام کار و تائید نهایی اصلاح موتورخانه و در مرحله پنجم تائید صورت وضعیت و انجام مراحل کار اداری پرداخت به مجری طرح صورت میگیرد.

به گفته او ۳۴۷ مشترک در طرح بهینه سازی موتورخانه در استان ثبت نام کرده اند، از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۱۴۹ مورد تمام مراحل بهینه سازی و اصلاح موتورخانه نهایی شده که تعداد آپارتمان‌های تحت پوشش ۳۱۵ مورد را در برمی گیرد که متراژ آنان ۱۴۲ هزار متر مربع میباشد.

فعله گری گفت: اجرای طرح بهینهسازی و اصلاح رایگان موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی برای هر مشترک شرکت گاز استان ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفهجویی در مصرف سوخت دارد که با اصلاح موتورخانه‌های ۱۴۹ مورد انجام گرفته یک میلیون و ۱۳۶ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: برای اجرای طرح های ذکر شده تاکنون ۱۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال هزینه به مجریان این طرح پرداخت شده است.

او می‌گوید:متقاضیان اجرای این طرح در موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی خود میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت ملی گاز ایران به نشانی NIGC.ir و انتخاب گزینه "طرح بهینهسازی موتورخانهها" نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات طرح اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: شرکت گاز برای بهینهسازی موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی واحد‌های مسکونی، تجاری و اداری به ازای هر مترمکعب میانگین مصرف دو سال آخر مشترکان مشمول، تا سقف هشت هزار ریال هزینه میکند که شامل تنظیم مشعل، عایقکاری و نصب ضدرسوب مغناطیسی است.

برچسب ها: بهینه سازی ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.