طنین الغوث مردم استان مرکزی در سومین شب قدر

مردم استان مرکزی در شب زنده داری بیست و سوم ماه مبارک رمضان با خداوند راز و نیاز کردند.

مردم استان مرکزی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱، سومین شب از لیالی پر فیض قدر با حضور در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

مردم با حضور در امامزادگان، مساجد، مصلا‌ها و میعادگاه‌هایی که به منظور شب قدر تدارک دیده شده بود با شب زنده داری و استغاثه به درگاه خداوند متعال، بهترین تقدیر‌ها را از قادر متعال مسئلت کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن و عزاداری از محور‌های برنامه‌های برگزار شده در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود.

مردم استان مرکزی همچنین در سومین شب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام ضمن راز و نیاز با خداوند   در فراق مولای متقیان سوگواری   کرده و اشک ماتم ریختند.

مراسم معنوی شب قدر در استان مرکزی امسال در حالی برگزار شد که ویروس کرونا فروکش کرده و با موافقت ستاد مقابله با کرونا مراسم شب قدر گسترده‌تر و پرشورتر در میعادگاه‌ها از جمله مساجد و مصلا‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آیین پرفضیلت شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ نقطه از استان با توجه به وضعیت فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضا‌های باز است، با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده از طریق ستاد مبارزه با کرونا، مدارس، پارک‌ها و فضا‌های عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته اند.

مردم مومن و روزه‌دار استان مرکزی علاوه بر مساجد در منزل هم با مراسم زنده شب قدر رسانه ملی همراه شدند و درشبی که ازهزارماه برتراست سرنوشتی نیکو را برای خود و دوستان و آشنایان آرزو کردند.

اعمال شب قدر ازجمله قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، اقامه نماز قضا، مرثیه خوانی وذکرمصیبت ائمه وسخنرانی خطیبان در این شب عزیزانجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.