پایان عملیات زیباسازی پل حامی با ۴۰۰ هزار قطعه کاشی شکسته

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از پایان عملیات زیباسازی پل حامی با استفاده از ۴۰۰ هزار قطعه کاشی شکسته خبر داد.

آقای عبدالله پور گفت: کاشی‌کاری جداره این پل از بزرگ‌ترین کاشی‌کاری‌های شکسته در کشور هست که در آن ۴۰۰ هزار قطعه کاشی در متراژ ۱۰۰۰ مترمربع با طراحی الهام گرفته از نگارگری‌های قدیمی ایرانی به یکی از طرح های فاخر زیباسازی شهر کرج بدل شده است.

او می گوید: اجرای این طرح توسط واحد هنر‌های شهری و با الهام از عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی شکل‌گرفته و در آن طرح نوینی از زیباسازی فضای شهر ارائه‌شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در نگاره‌های ایرانی و کتاب‌آرایی‌های تاریخی‌مان فضایی مجرد و قدسی از بهشت ارائه‌شده که طرح مذکور با الهام از این فرهنگ سپیده دمی از حضور فرشتگان در شهر را نمایش می‌دهد.

به گفته عبدالله پور تزئینات و کاشی‌کاری‌های پل‌های زیرگذر طالقانی، شورا و پایه‌ی پل سه‌راه گوهردشت و حامی با تناسبات و رنگ‌بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی شاد و انرژی‌بخش را تداعی می‌کند که باعث احساس آرامش خاطر، نشاط و وجود حس سرزندگی در شهروندان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.