راه یابی مستند یک قایق روی دریا به جشنواره تورنتو ایتالیا

مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مستند یک قایق روی دریا به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی به هفتادمین جشنواره تورنتو ایتالیا راه یافت.

آقای باقری گفت: فیلم مستند یک قایق روی دریا به تهیه کنندگی حوزه چهارمحال و بختیاری و کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی به بخش کودکان جشنواره تورنتو ایتالیا راه یافت.

این مستند روایتگر داستان زندگی محمدرضا معلم جوان روستای چشمه قاسم استان است؛ روستایی با دو خانواده و چهار دانش آموز دختر که هر یک از این بچه‌ها برای آینده خود رویایی دارند و معلم جوان برای نزدیک کردن آن‌ها به رویاهایشان و برای رسیدن به مدرسه آن سوی رود باید از آب عبور کند.


بیشتر بخوانید


آرمان قلی پور دشتکی کارگردان این مستند ساخت بیش از ۱۰ فیلم گُنج، استشهادی برای خانعلی، آنسوی حصار، کاپیتان ۲۲، تنها میان سنگ ها، فرزندان خونیار، چامون و زری را در کارنامه خود دارد.

عوامل فیلم یک قایق روی دریا را آرمان قلی پور دشتکی به عنوان محقق، فیلمبردار، تدوین و کارگردان، ندا رحمانپور صدابردار و صدا گذار، رضا یزدانی به عنوان مجری طرح و سجاد قلی پور مدیر تولید تشکیل داده اند.

جشنواره تورنتو از سال ۱۹۵۲ آغاز به کار کرده و از قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپا است که به نمایش فیلم‌هایی با موضوع کوهستان، ماجراجویی و اکتشاف می‌پردازد.

این جشنواره در هشت بخش مختلف از جمله رقابتی اصلی فیلم‌های مستند بلند و کوتاه، نمایش ویژه، سرزمین‌های بلند، فیلم‌های سینمایی، آینده مردم در سرزمین‌های کوهستانی، داستان‌ها و نویسندگان، مستند‌های محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی و همچنین مقصد گرینلن برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.