هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان دیشب در حال و هوای احیا و سوگواری امیرالمومنین بود

آیین احیا و شب زنده‌ داری همزمان بیست و یکم ماه رمضان با حضور پرشور مردم استان همدان در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار شد.

آیین احیا و شب زنده‌داری همزمان بیست و یکم ماه رمضان و دومین شب از لیالی قدر بامداد شنبه با حضور پرشور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان و با رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار شد.

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در مراسم احیا دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت امیرمومنان علی (ع) در بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان، شب قدر را بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته انسان دانست و اظهار داشت: قدر به معنای تقدیر و اندازه‌گیری است و در چنین شبی انسان باید علاوه بر اعمال عبادی، ساعتی به تفکر بنشیند و قدر و قیمت خود را بشناسد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی افزود: بنا به روایات هر کسی شب قدر را احیا بگیرد گناهش آمرزیده می‌شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه‌های دریا باشد'.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: گناه و معصیت اعمالی هستند که با اراده و رضایت الهی در تضاد و مخالفت قرار دارد و نوعی تاریکی معنوی در نفس انسان را سبب می‌شود و انسان را از کمال و قرب الهی بی نصیب می‌سازد.

مردم مؤمن و خداجوی همدان در مراسم شب قدر در مساجد و حسینیه‌ها حضوری فعال داشتند و ضمن برپایی شب احیا در سوگ حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم شب‌های قدر توسط هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مقدس و مجامع و تشکل‌های مردمی در مناطق مختلف همدان برگزار شد.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تقسیم پذیرایی در ظروف یک بار مصرف از نکات مهم مراسم‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.