حضور داعش در افغانستان، فعالیت‌های تروریستی در منطقه را تشدید کرده است

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده، از مراجع حاکمه در افغانستان خواست که برای شناسایی عاملان جنایات اخیر و محاکمه آن‌ها اقدام فوری انجام دهد.

خانم زهرا ارشادی گفت: آسیای مرکزی همچنان با چالش‌های جدی ناشی از فعالیت‌های تروریستی مواجه است.

به گفته او، «در این راستا، وضعیت امنیتی وخیم منطقه ناشی از فعالیت‌های داعش و سایر فعالیت‌های تروریست‌ها در خاک افغانستان در پی اجرای سیاست‌های غیرمسئولانه تعدادی از بازیگران خارجی در این کشور از جمله انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان قابل توجه ویژه است.»


بیشتر بخوانید


معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: بر کسی پوشیده نیست که حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده است. در همین راستا جمهوی اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر در افغانستان را که منجر به کشته شدن ده‌ها انسان بیگناه به ویژه کودکان شده، محکوم می‌کند.»

خانم زهرا ارشادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقاً نگران این رویداد‌های غم انگیز در افغانستان است و از مراجع حاکمه در افغانستان می‌خواهیم که برای شناسایی عاملان این جنایات شنیع و محاکمه آن‌ها اقدام فوری انجام دهد. با توجه به ویژگی‌های چند بعدی و فرامرزی تروریسم، همکاری‌های جهانی و منطقه‌ای به ویژه در بین کشور‌های همسایه بسیار ضروری است. این امر می‌تواند در قالب موافقتنامه‌های دوجانبه یا چند جانبه مرتبط یا از طریق سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند سازمان همکاری شانگهای محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار