معرفی کتاب؛

تشریح برخورد حضرت علی (ع) با کودکان در اثری از مصطفی رحماندوست

انتشارات افق کتاب مصطفی رحماندوست با عنوان «هفت حکایت از بچه‌ها و حضرت علی (ع)» را منتشر کرد.

کتاب «هفت حکایت از بچه‌ها و حضرت علی (ع)» به قلم مصطفی رحماندوست در انتشارات افق منتشر شد.

مصطفی رحماندوست، هفت روایت از رفتار حضرت علی (ع) با کودکان را بازنویسی کرده و قصه هایی از کار‌های امیرالمومنین (ع) که باعث شادی کودکان می‌شد را بازگو می کند.  

کودکان بالای پنج سال مخاطبان اصلی داستان هستند.

این اثر شامل هفت داستان تاریخی از رفتار امام علی (علیه السلام)  با کودکان است. انجیر و عسل، خنده و خرما، دخترک خدمتکار، بچه‌ای که بوی بهشت می‌داد، به خاطر شادی بچه‌ها، آرام در کنار پدر و احترام به میهمان، نام هفت داستانی هستند که در این اثر با آن مواجه می‌شویم.

در یکی از قصه‌های این کتاب، به نام «به خاطر شادی بچه‌ها» آمده است:

«مرد فقیری نزد حضرت علی (ع) رفت تا کمی درددل کند. کودکان این مرد از شاخه درخت خرمای همسایه، که به خانه‌شان راه پیدا کرده بود، خرما می‌چیدند و این کار سبب عصبانیت مرد همسایه می‌شد. حضرت علی به نزد مرد همسایه رفت تا به طریقی رضایت او را جلب کند تا اجازه دهد کودکان مرد فقیر روزی چند خرما از درخت بچینند، اما مرد همسایه به هیچ‌وجه راضی نشد.

سرانجام حضرت علی پیشنهاد داد که نخلستان ارزشمندش را با خانه‌ی کوچک مرد همسایه تعویض کند. مرد همسایه شگفت‌زده شده بود، پیشنهاد را پذیرفت و دلیل این کار را از حضرت پرسید. امام فرمودند «دلم می‌خواهد کودکان این مرد شاد باشند و بی‌ترس از درخت، خرما بچینند و بخورند». سپس حضرت علی (ع) به پدر یکی از کودکان فرمودند «این خانه را به تو می‌بخشم، به این‌جا اسباب‌کشی کن و بگذار کودکانت با خیال راحت خرما بچینند، بگذار این نخل، دل کودکانت را شاد کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار