هر حکومت اسلامی باید نشانه‌های دین را توسعه بدهد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هر حکومت اسلامی باید نشانه‌های دین را توسعه بدهد و جامعه را از مفاسدی که وجود دارد اصلاح کند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی درخطبه‌ی نماز جمعه این هفته گفت: از منظر حکومت علوی، حکومتی باید در جامعه باشد که بستر جامعه را به شکلی فراهم کند که مومن اگر می‌خواهد بتواند به بهشت برود و زندگی دنیوی کافر نیز راحت باشد و منافع مادی کافر هم برآورده شود.

او گفت: اسلام را باید درست شناخت و حکومت اسلامی با عملکرد مسئولین سنجیده نمی‌شود و باید حق و اسلام را بشناسیم.

شعبانی موثقی گفت: هر حکومت اسلامی باید نشانه‌های دین را توسعه بدهد و جامعه را از مفاسدی که وجود دارد اصلاح کند.

امام جمعه همدان گفت: از نظر امام علی (ع) مسئولین نباید به دنبال قدرت و منافع مادی باشند و اگر دنبال منافع مادی باشند، خائن هستند مانند همان تعبیر شهید بهشتی که گفت ما تشنگان خدمت هستیم نه شیفتگان قدرت.

شعبانی گفت: دولتی که شعارش فسادستیزی بوده باید همان راه علی‌ابن ابی‌طالب را برود و با حاشیه اصلاحات صورت نمی‌گیرد.
او در ادامه گفت: اولین اقدام امام علی (ع) مسئله برگرداندن اموال غارت شده بیت‌المال بود و با رانت‌خواری مبارزه کردند، در دومین مرحله نظام تقسیم بیت‌المال را اصلاح کردند و دولت باید نظام پرداخت‌ها را به جد پیگیری کند، سومین مورد اصلاح نظام مدیریتی بود و کارگزارانی که کارآمدی ندارند حذف شدند و دولت باید نظام مدیریتی را اصلاح کند و نباید فقط محدود به وزرا و استانداران شود، چون تا وقتی که مجموعه دولت همراه نباشند گرانی کنترل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: از نظر مدیریتی آدم نمازشب‌خوانی که کار بلد نیست به درد نمی‌خورد و مسئول خوب، باید بتواند بازار را کنترل کند، به زیرمجموعه‌ها کنترل داشته، کاربلد باشد و قوی باشد، چون اگر کسی پستی در مجموعه دولتی بگیرد و بداند کسی بهتر از او وجود دارد، اگر به کارش ادامه دهد خیانت کرده است.

شعبانی گفت: امیدواریم دولت انقلابی از ضوابط اسلامی بهرمند شود و حکومت باید گزارش اقتصادی دهد، چون حکومت اسلامی در برابر اقتصاد مردم، موظف است.

او به اهانت نسبت به قرآن کریم در یکی از کشور‌های غربی اشاره کرد و گفت: کسانی که منطق ندارند، توهین و اهانت می‌کنند و اگر حرفی برای زدن داشتند وارد این فضاسازی‌ها نمی‌شدند.

امام جمعه همدان گفت:جریانات تکفیری به دنبال ایجاد شکاف در افغانستان هستند و حکومت افغانستان باید مراقب باشد، چون مسئول جان مردم هستند.

شعبانی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: امنیت برای امام علی (ع) اهمیت زیادی داشت و ما امروز امنیت را مدیون نیرو‌های مسلح هستیم.

امام جمعه همدان گفت: تقوا، قرار گرفتن انسان در صراط مستقیم و مسیر انبیاء الهی است، در دعوت الهی داعیانی که انسان را دعوت به بهشت می‌کنند انبیا الهی و عقل هستند.

شعبانی گفت: هدف انبیا الهی رسیدن جامعه به عبودیت است، انبیا الهی پنج کار انجام می‌دهند تا انسان در مسیر هدایت قرار گیرد.

او گفت: اولین کار این است که مردم به تعهد خود وفادار باشند، تعهد انسان با خدا را متذکر می‌شوند که انسان با خدا پیمان عشق بسته و به آن باید متعهد شود. به پروردگار تعهد داده‌ایم که در بستر توحید نفس بکشیم، ما متعهد شده‌ایم که با دیگران قرار نگیریم اگر این تعهد را فراموش کرده‌ایم خدا در قرآن آن را متذکر شده است.

امام جمعه همدان گفت: انبیا مبعوث شدند تا این میثاق عشق را به مردم یادآوری کنند، انبیا نیامدند بر ما آقایی داشته باشند آمده‌اند متذکر شوند انسان به تعهد خود پاییند باشد، کارکرد دوم انبیا این است که تذکر دهند مردم غرق در نعمت الهی هستند، باید فقط چشم را چرخاند و آن‌ها را دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.