خطبه‌های نماز جمعه شهرستان های خراسان رضوی

امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خود مردم را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، دعوت کردند.

امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان از مردم خواست که با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایتشان از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی و انزجارشان را نسبت به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: رژیم اشغالگر قدس با کمک غربی‌ها و ارتجاع عرب به دنبال عادی سازی روابط این کشور‌ها با این خود است و هدف اصلیشان آن است که مردم فلسطین را از مبارزات ضد صهیونیستی بازدارند، ولی جوانان فلسطینی با ادامه مبارزات و عملیات شهادت طلبانه ثابت کردند همچنان در صحنه مبارزات با این رژیم اشغالگر ثابت قدم ایستاده‌اند.

او گفت: این ارگان نقش مهمی در دفاع از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ترفند‌های دشمنان و برقراری امنیت دارد.

خطبه های نمازجمعه تربت حیدریه

امام جمعه تربت حیدریه گفت: امروز مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مصمم تر و شدید تر شده و این بدان خاطر است که می دانند تنها راه نجات فلسطین اشغالی مقاومت و روحیه شهادت طلبی است.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: عژت امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان مرهون نیروهای مسلح است و اگر زینت نظام و حاکمان انقلاب اسلامی هستند بدان خاطر است که در اطاعت از بندگی خدا به سر می برند.

او گفت: مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حصارهایی هستند که از امت اسلامی در عرصه های گوناگون دفاع می کنند و امنیت جامعه را برای مردم به ارمغان آوردند که جمهوری اسلامی به حول و قوه الهی چنان نیروهای معنوی تربیت کردند که آماده خدمت به انقلاب اسلامی و در ردیف ممتاران جامعه به لحاظ آمادگی روحی و معنوی هستند و به همین دلیل هم دشمن هراس دارد که متعرض نظام اسلامی بشود.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: در دو سال گذشته بخاطر ویروس کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس تعطیل شده بود و امسال با توجه به شرایط حاضر راهپیمایی برگزار می شود، لذا از امت اسلامی دعوت می شود که در این راهپیمایی شرکت کنند، چرا که راهپیمایی در روز جهانی قدس یک تکلیف است تا همه آحاد امت اسلامی حمایت خود را از انتفاضه اعلام کنند.

حجت الاسلام عصمتی گفت: امروز مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مصمم تر و شدید تر شده و این بدان خاطر است که می دانند تنها راه نجات فلسطین اشغالی مقاومت و روحیه شهادت طلبی است.

خطبه های نمازجمعه سبزوار

امام جمعه سبزوار هم با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف نظامی، دفاعی، عمران و سازندگی خوش درخشیده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدانند این ملت، فداکاری‌های فرزندان خود در سپاه پاسداران را در عرصه‌های مختلف فراموش نخواهند کرد و تبلیغات مسموم دشمن در اراده ملت غیور و شهید پرور ایران بی اثر است.

او گفت: سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلف دفاعی، نظامی و عمرانی دستاورد‌های فراوانی داشته چنان که تسلط به پهپاد پیشرفته آمریکایی و به زیر کشیدن آن و در حوزه استقلال اقتصادی کشور سدسازی، احداث پالایشگاه‌ها و بزرگراه‌ها برخی از این خدمات بوده است.

امام جمعه سبزوار گفت:  اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است.

مقیسه گفت: این اقدامات کور و بی منطق نشانه ضعف غرب در برابر با موج اسلام گرایی در جهان و ناشی از در دست نداشتن استدلال در پاسخگویی به منطق فاخر اسلام است که منطبق با عقل و فطرت بشری نیز هست.

به گفته او، مسلمانان جهان، مردم ایران، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام، حکومت جمهوری اسلامی، کارگزان نظام و فرهیختگان اقدام خبیثانه اهانت به قرآن کریم را محکوم و ابراز تنفر و انزجار خود را از آن اعلام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار