لوپن: مکرون مردم فرانسه را دوست ندارد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ضمن انتقاد از رفتار رئیس‌جمهور فعلی این کشور، از فرانسوی‌ها خواست که به مکرون رأی ندهند.

مارین لوپن، همزمان با برگزاری آخرین گردهمایی کمپین انتخاباتی خود در شهر شمالی آراس از رأی‌دهندگان خواست که «بین مکرون و فرانسه» یکی را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر حزب «جبهه ملی» فرانسه، با انتقاد از «غرور بیش از حد» حریف خود در طول مناظره، مکرون را رئیس‌جمهوری عنوان کرد که مردم را دوست ندارد.

لوپن درباره رفتار مکرون در مناظره تلویزیونی گفت: «یک رئیس‌جمهور نباید این‌گونه رفتار کند. چنین رفتاری جای تعجب ندارد. تحقیر او منعکس کننده رفتاری است که طی ۵ سال گذشته با مردم فرانسه داشته است.»

نامزد راست افراطی فرانسه که سومین‌بار است برای رسیدن به کاخ الیزه تلاش می‌کند، امیدوار است اولین رهبر راست افراطی فرانسه مدرن و اولین زنی باشد که ریاست‌جمهوری این کشور را برعهده می‌گیرد.

به باور کارشناسان، پیروزی لوپن موجی از شگفتی را در سراسر اتحادیه اروپا به راه می‌اندازد، زیرا او قول داده که در صورت پیروزی در انتخابات، اتحادیه اروپا را اصلاح کند.

با این حال، نظرسنجی‌ها حکایت از پیشتازی امانوئل مکرون دارد. نظرسنجی نهاد تحقیقاتی «ایپسوس» نشان داد که مکرون ۵۶.۵ درصد از آرا را به دست آورده است که نیم درصد از نظرسنجی روز جمعه بیشتر و ۳.۵ درصد از نظرسنجی ۸ آوریل (۱۹ فروردین) بیشتر است. نظرسنجی «آپینیون وی» نیز نشان می‌دهد که مکرون ۵۶ درصد آرا را دارد که ۲ درصد از نظرسنجی روز جمعه بیشتر است.

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی این کشور ۲۷.۸۴ درصد و مارین لوپن ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم انتخابات نیز ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار