یزد پیشرو در تشکیل میز‌های تخصصی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: انتخاب استان به عنوان پایلوت تشکیل میز‌های تخصصی، نتیجه عملکرد قابل‌توجه بخش‌های مختلف گردشگری است.

 آخوندی با تأکید بر ضرورت ادامه فعالیت‌ها با هدف تنوع‌بخشی و توسعه گردشگری داخلی، اقداماتی را که تاکنون صورت گرفته مفید برشمرد و دلیل انتخاب استان را به‌ عنوان پایلوت تشکیل میز‌های تخصصی نتیجه عملکرد قابل‌توجه بخش‌های مختلف گردشگری دانست.

او گفت: رویداد‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با همکاری کمیته تخصصی گردشگری خوراک انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: تشکیل میز‌های تخصصی گردشگری باهدف ساماندهی فعالیت‌ها ذیل فدراسیون‌های کشوری و با عضویت کمیته‌های تخصصی گردشگری از جمله طرح‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی است که به‌طور آزمایشی در استان‌های یزد و گلستان اجرا خواهد شد و نتیجه آن قابل‌تعمیم در سطح کشور خواهد بود.

این موضوع را آخوندی در جلسه هم‌اندیشی کمیته‌های تخصصی گردشگری استان مطرح کرد. 

او می گوید: دستگاه‌های مرتبط، خبرگان و فعالین گردشگری بر اساس دستورالعمل مربوطه به عضویت میز‌های تخصصی درخواهند آمد و مسئولین میز‌های ۱۵ گانه گردشگری در سطح کشور عضو فدراسیون‌های تخصصی خواهند شد.

در حال حاضر ۲۲ کمیته تخصصی گردشگری در استان یزد شکل‌گرفته که به فراخور نسبت به عضویت و شکل‌گیری میز‌های تخصصی کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.