هراس صهیونیست‌ها از یگان ویژه حزب الله

رسانه های صهیونیستی درباره قدرت یگان‌های نخبه «رضوان» حزب الله ابراز نگرانی کردند.

در پی افزایش توان موشکی و نظامی حزب الله لبنان، رسانه‌های صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از قدرت نظامی حزب الله، اعتراف کردند که مرز با لبنان به دلیل ورود نیروهای نخبه «رضوان حزب الله» دستخوش تغییر اساسی شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «نیرو‌های نخبه حزب الله پس از کسب سال‌ها تجربه در جنگ سوریه در جنوب لبنان مستقر شدند. آنها در حال حاضر تسلیحاتی در اختیار دارند که در سال ۲۰۰۶  نداشتند. حزب الله آرایش نظامی خود را به سمت جبهه داخلی ما افزایش داده و توانایی دفاعی خود را ارتقا داده است.»

 این یگان مدتی قبل از میان نیرو‌های ویژه نظامی حزب‌الله لبنان تشکیل شده و یکی از مهم‌ترین و آموزش‌دیده‌ترین یگان‌هایی است که برای شرایط ویژه مبارزه و میدان‌های خاص نبرد طراحی شده است. این یگان از افتخارات نظامی مقاومت لبنان است و مأموریت‌هایی به آن واگذار می‌شود که دیگران از انجام آن ناتوانند. یگان رضوان پس از شهادت حاج عماد مغنیه متشکل از یگان‌های ویژه با یگان واکنش سریع تشکیل شد.

یگان مذکور یکی از نتایج ایده‌های حاج عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان برای مبارزه با دشمن صهیونیستی بنا بر روش‌های اصلاح شده نظامی از سوی مقاومت لبنان است.

با وجود محرمانه بودن فعالیت‌های نظامی و امنیتی حزب الله، اطلاعات زیادی از یگان رضوان در دست نیست، اما بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، عناصر سیاه‌پوش حزب الله شامل نیرو‌های واکنش سریع و ویژه می‌شوند که آموزش‌های زیادی دیده و مهارت بسیار بالایی دارند؛ چرا که از مدت‌ها پیش بر اساس شرایط سخت منطقه‌ای و داخلی آموزش می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار