خواجوی:

نیازمند یک عزم ملی در حوزه فرهنگ هستیم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه فرهنگ نیازمند یک عزم ملی هستیم.

آقای خواجوی در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد گفت: حمایت مسئولان در سطح کشور و همچنین استان از برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری بسیار حائز اهمیت است.

جای خالی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، به ویژه موضوعات قرآنی به شدت احساس می‌شود، فعالیت‌های قرآنی نباید صرفا به برگزاری یک نمایشگاه خلاصه شود، بلکه باید این فعالیت‌ها در شهر‌ها و روستا‌های مختلف گسترش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


افزایش قیمت در حوزه کتب، نرم‌افزار‌ها و محصولات قرآنی موجب شده است تا استقبال برای خرید در بین عموم کاهش پیدا کند.

برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی کار بسیار ارزشمندی است، اما این نمایشگاه‌ها نباید محدود به مرکز استان شود، بلکه نمایشگاه‌های قرآنی باید در مناطق مختلف در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

تربیت قاریان قرآن مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکسری دستگاه‌ها در این خصوص متولی هستند و باید برای تربیت قاری برنامه‌ریزی داشته باشند، تا زمانی‌که برنامه‌های فرهنگی جزو برنامه‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی قرار نگیرد، حمایت‌های مقطعی سودمند نخواهد بود.

اکنون جوانان و نوجوانان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در فضای مجازی قرار دارند، کار‌های مقطعی نمی‌تواند جوابگوی هجمه‌های فراوان باشد، باید به‌صورت مداوم برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را پیگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار