ناسا برای انجام عملیات‌های خود به شرکت‌های خصوصی تکیه می‌کند

دو شرکت خصوصی آمازون و اسپیس ایکس قرار است در بخش ماهواره ها کمک کننده ناسا باشند.

شرکت ماهواره‌ای آمازون، شبکه استارلینک اسپیس‌ایکس و سایر شرکت‌های ماهواره‌ای اخیرا در مجموع ۲۷۸.۵ میلیون دلار به دلیل قرارداد با ناسا به دست آورده اند، زیرا آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) در حال حرکت برای جایگزینی شبکه ماهواره‌ای فعلی خود در مدار با سیستم‌های خصوصی ساخته شده توسط شرکت‌های خصوصی است.

به گزارش indianexpress، ناسا به طور فزاینده‌ای به دنبال تکیه بر شرکت‌های فضایی خصوصی برای فعالیت‌های خود است و می‌خواهد فعالیت‌های تجاری بیشتری در فضا انجام دهد. پروژه کویپر آمازون، یک شبکه برنامه ریزی شده با بیش از ۳ هزار ماهواره است که برای ارسال اینترنت پهن باند به مناطق دوردست ساخته شده است، آمازون از این قرارداد ۶۷ میلیون دلار کسب کرد، در حالی که سرمایه گذاری استارلینک اسپیس ایکس، یک شبکه ماهواره ای-اینترنتی بزرگتر با حدود ۲ هزار ماهواره در فضا، ۷۰ میلیون دلار دریافت کرد.

عملیات فضایی ناسا

ناسا از سیستم فعلی خود به نام شبکه ماهواره‌ای ردیابی و رله داده برای برقراری ارتباط با فضاپیما‌های موجود در مدار استفاده می‌کند، مانند کپسول خدمه دراگون اسپیس ایکس هنگامی که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود هر شرکت توسعه و نمایش ماهواره‌های خود را طبق قرارداد‌های این شرکت تا سال ۲۰۲۵ تکمیل کند.

به گفته تحلیلگران، رقابت در درجه اول بین اسپیس ایکس و آمازون برای ارائه اینترنت پهن باند در فضا است. این موضوع یک تلاش تجاری پرهزینه است که می‌تواند میلیارد‌ها دلار درآمد پس از عملیاتی شدن کامل برای شرکت‌ها ایجاد کند. استارلینک اگرچه هنوز تکمیل نشده است، اما هزاران مشتری در کشور‌های مختلف دارد. آمازون که عقب‌تر است، قصد دارد دو نمونه اولیه ماهواره خود را در اواخر سال ۲۰۲۲ پرتاب کند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.