جهاد تبیین در نمایشگاه قرآن با «سینما ماندگار»

غرفه «سینما ماندگار» در نمایشگاه قرآن، برترین صحنه‌های برخی آثار سینمایی و ارتباط آن با مفاهیم قرآن را تبیین می‌کند.

ایمان کریمان مسئول غرفه «سینما ماندگار» در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: ما در این غرفه با انتخاب حدود پنجاه فیلم کوتاه، پویانمایی‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، برترین صحنه‌های آن‌ را در ارتباط با مفاهیم قرآنی معرفی و تبیین می‌کنیم.

به گفته وی این اقدام در راستای جامه عمل پوشانیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین است که در طول برنامه به‌صورت نمایش کلیپ، تیزر، وله و تریلر انجام می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه «سینما ماندگار» در ادامه تشریح کرد که در دو بخش، از کارشناسان قرآنی و هنرمندان دعوت می‌شود تا در ارتباط با فیلم‌های موردنظر همانند «مریم مقدس»، «ملک سلیمان» و «مختار» و ... توضیحاتی را برای مخاطبان ارائه دهند.

با برنامه ریزی ها، بخش اول از ساعت هفت عصر آغاز و تا پیش از افطار متخصصان دینی، آیات مرتبط با صحنه‌های برتر سریال‌ها و فیلم‌ها را تبیین می‌کنند؛ بخش دوم نیز با دعوت از هنرمندان جهت شنیدن تجربیات و یا خاطراتشان بعد از افطار برگزار می‌شود که تا ۱۰ شب ادامه دارد. در پایان نیز آن اثر کامل برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه، نمایش داده می شود.

کریمان در پایان بیان کرد که این اتفاق برای اولین بار در قالب یک برنامه تعاملی و گفت‌وگو محور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن افتاده است.

نمایشگاه قرآن کریم تا پایان ماه رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.