تسهیلات اشتغالزایی متناسب با نرخ بالای بیکاری نیست

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : میزان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه متناسب با نرخ بالای بیکاری استان نیست و باید با هم‌افزایی مدیران و نمایندگان افزایش یابد.

محمد حسین‌زاده با اشاره به اینکه در راستای اشتغالزایی جوانان در پنج تا ۶ حوزه از جمله پرداخت تسهیلات خدمات ارائه می‌شود گفت : به منظور راه‌اندازی کار‌های خرد و آسان دو تفاهم‌نامه چند ساله با بانک رسالت و صندوق کارآفرینی و امید منعقد شده و چنانچه جوانی دارای مدرک پایان تحصیلی و فنی و حرفه‌ای و در سن ۱۵ تا ۳۵ سال باشد می‌تواند بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماهه و کارمزد چهار درصد دریافت کند.

به گفته معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تقاضا بسیار بالاتر از ظرفیت موجود بود و ۲۳ نفر از بانک رسالت و ۹ نفر از بانک کارآفرینی و امید تسهیلات را دریافت کردند که به نسبت به حجم بیکاری استان عدد قابل قبولی نیست و تمام امید این است که با سیاستگذاری جدید اعتبارات بیشتری جذب شود.

تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش ۳۵۰ نفر از جوانان تحت پوشش کمیته امداد منعقد شده است با جهاد دانشگاهی برای آموزش ۱۲ هزار سرباز پادگان‌های آموزشی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

در استان کرمانشاه ۴۰۹ مکان ورزشی وجود دارد که سیاست‌های دولت‌ها مبنی بر این بوده که به بخش خصوصی واگذار شود، اما از ۱۵۰ مکان واجد شرایط تنها ۷۸ مکان واگذاری شده است و مبالغی را به عنوان شهریه از جوانان دریافت می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.