تأکید طالبان روی حل مشکلات با کشورهای همسایه از راه سیاسی

کمیسیون سیاسی کابینه طالبان گفت اختلافات میان کشورهای همسایه از راه‌های دیپلماتیک حل‌وفصل شود.

انعام‌الله سمنگانی،  معاون سخنگوی طالبان گفت: کمیسیون سیاسی کابینه طالبان طی نشستی به ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان روی حل مشکلات و اختلافات میان کشورهای همسایه از راه‌های دیپلماتیک تأکید کرد.

به گفته سمنگانی؛ در این نشست روی موضوعات مختلف به ویژه اختلافات و تنش‌های اخیر با برخی کشورهای همسایه بحث و خاطرنشان شد که لازم است مشکلات و تفاوت‌نظرها میان کشورهای همسایه از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

معاون سخنگوی طالبان گفت: اعضای کمیسیون خاطرنشان کردند که ادامه تنش‌ها و اختلافات میان کشورهای همسایه به سود هیچ کشوری نیست و باید تلاش شود تا روابط میان این کشورها بر مبنای احترام متقابل و حسن‌همجواری برقرار شود.

 در هفته‌های اخیر اختلافاتی میان افغانستان و برخی کشورهای همسایه بروز کرده است؛ پخش ویدیوهای بازداشت، آزار و اذیت مهاجران افغانستانی در ایران در فضای مجازی و حمله هوایی نیروهای پاکستانی در ولایت‌های خوست و کنر واکنش تند مقام‌های طالبان را به دنبال داشته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشرات وزارت اطلاعات‌ و فرهنگ طالبان در واکنش به حمله هوایی نظامیان پاکستانی بر بخش های ولایت های خوست و کنر که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد ملکی شد، گفت: نظامیان پاکستانی نباید بیش از این صبر و حوصله مردم افغانستان را امتحان کنند.

سخنگوی طالبان هشدار داد که تکرار همچون حوادث پیامد بدی خواهد داشت. مجاهد پیش از این، از مقام‌های ایرانی نیز خواسته بود تا جلو آزار و اذیت مهاجران افغانستانی در آن کشور را بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار