لبنان: حملات صهیونیست‌ها به قدس، هویت این شهر را تغییر نمی‌دهد

در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، کشور‌های لبنان، چین، نروژ و مالزی همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در پی افزایش حملات نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی همبستگی خود را با مردم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

میشل عون در توییتر خود خواستار توقف هرچه سریعتر حملات صهیونیست‌ها شد و نوشت: «حملات روشمند نظامیان اشغالگر به نمازگزاران در صحن‌های مسجد الاقصی در قدس هویت این شهر مقدس را تغییر نمی‌دهد.»

او در ادامه بر ضرورت همبستگی با مردم فلسطین برای مقابله با آپارتاید رژیم  صهیونیستی که مخالف قطعنامه‌های بین المللی است، تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه مالزی نیز از سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی خواست برای توقف اقدامات وحشیانه‌ای که نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی مرتکب می‌شوند، دخالت کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره لبنان، «سیف الدین عبدالله» در نشست خبری در کوالالامپور، پایتخت مالزی درباره تکرار حوادث سال گذشته در فلسطین هشدار داد و گفت: از وزرای خارجه کشور‌هایی که با تل آویو ارتباط دارند، درخواست می‌کنم که برای توقف هرچه سریعتر حملات علیه فلسطنیان با اسرائیل گفتگو کنند.

او در ادامه اظهار داشت که با وجود اینکه مالزی کشور کوچکی است، تلاش خواهد کرد با کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی برای توقف جنایت‌های زشتی که در فلسطین رخ می‌دهد، گفتگو کند.

همچنین وزارت امور خارجه نروژ نیز با اشاره به یورش اشغالگران صهیونیست به صحن مسجدالاقصی، درخصوص  اقدامات خشونت آمیز صهیونیست‌ها در فلسطین، ابراز نگرانی کرد و گفت: باید به اماکن مقدس و جایگاه تاریخی قدس احترام گذاشته شود.

وزارت امور خارجه چین هم با ابراز نگرانی از تشدید درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تاکید کرد که با تلاش‌های یکجانبه برای تغییر وضع کنونی در قدس مخالف است.

صبح امروز چهارشنبه، پلیس رژیم صهیونیستی با توجه به فراخوان‌های سازمان‌های موسوم به «معبد سلیمان» به مناسبت عید یهودیان موسوم به «پسح» برای چهارمین روز متوالی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش برد تا از شهرک نشینان مهاجم محافظت کند.

مسجد الاقصی طی ماه مبارک رمضان در پی یورش شهرک نشینان به این مکان، شاهد وضع پرتنشی  است. نیرو‌های اشغالگر در این مدت  نمازگزاران و حاضران در این مکان را سرکوب و صد‌ها نفر را مجروح کردند. قرار است نمایندگانی از آمریکا برای بررسی تحولات میدانی فلسطین وارد منطقه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار