رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد

تغییر کاربری بخش ۱۵ هکتاری شهرک اندیشه قزوین صحت ندارد

افلاطونی گفت: هیچ‌گونه‌ای نامه‌ای مبنی بر موافقت وزارت جهاد کشاورزی با تغییر کاربری بخش ۱۵ هکتاری شهرک اندیشه به دست مسئولان نرسیده است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک‌بار در دوره مدیریت ریاست قبلی سازمان جهادکشاورزی از وزارت‌خانه و سازمان امور اراضی در این باره استعلام شده بود که جواب آن منفی بود.

با وجود اینکه بیش از ۲ سال از پیگیری مشکلات این شهرک در رسانه‌ها می‌گذرد، اما ریشه مشکلات شهرک یعنی موافقت با تغییر کاربری بخش ۱۵ هکتاری به قوت خود باقی مانده است که به تازگی شایعه‌ای از سوی برخی افراد مطرح شده بود که جواب استعلام سازمان جهاد کشاورزی از وزارت‌خانه برای موافقت با تغییر کاربری بخش ۱۵ هکتاری مثبت بوده است.

افلاطونی می گوید اما به تازگی با دستور مستقیم استاندار قزوین نامه‌ای دیگر برای وزارت جهاد کشاورزی ارسال کردیم و درخواست دوباره‌ای برای موافقت با تغییر کاربری بخش ۱۵ هکتاری برای آن‌ها ارسال کردیم که هنوز جواب این نامه و استعلام جدید نیامده است.

چند سالی است که اهالی شهرک (ناحیه شهری) اندیشه قزوین با معضل اخذ مجوز ساخت برای زمین‌های خود روبه‌رو هستند. اما این شهرک شامل ۲ بخش ۲۱.۵ هکتاری و ۱۵ هکتاری که بخش اول تشریفات قانونی تغییر کاربری را درست پیموده و زمین‌های آن سند ترک‌برگ دارند؛ اما بخش ۱۵ هکتاری به دلیل طی نکردن مراحل تغییر کاربری در کمیسیون تبصره یک ماده یک کل مالکان شهرک اندیشه و بخش ۲۱.۵ هکتاری را هم با مشکل برای اخذ پروانه ساخت روبه‌رو کرده است.

منبع تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخش 15 هکتاری هم صند تک برگ مسکونی داره. هرچی سرمایه داشتم خرج زمینم کردم. خدایا به حق این ماه عزیز و این شب عزیز از بانیان این وضعیت خصوصا اون نامردی که تو شورای شهره انتقام سختی بگیر..