صدور۲ هزار و ۸۹۰ مجوز صنایع‌دستی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از صدور ۲ هزار و ۸۹۰ مجوز صنایع‌دستی در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان گفت:از دو هزارو ۸۹۰ مجوز صادر شده در سال گذشته، تعداد دوهزار و ۸۷۸ فقره پروانه تولید انفرادی و ۱۲ مورد مربوط به پروانه تولید کارگاهی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این مجوز‌ها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... صادر شده است.

به گفته او همچنین در مدت زمان یاد شده دو هزار و ۸۰۰ نفر از آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در سطح روستا‌ها و شهر‌های کردستان بهره‌مند شده‌اند.

گویلیان گفت: معاونت صنایع‌دستی استان به‌منظور ارتقاء شاخص‌های هنری در تولید صنایع‌دستی بومی و سنتی نیز، ۴ دوره آموزشی به‌صورت مجازی برای ۵۷۰ نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در سال گذشته ۱۵ اثر از کردستان شامل یک اثر گلیم، ۲ اثر سراجی، ۳ اثر سازسازی، ۳ اثر چاقوسازی و ۶ اثر نازک‌کاری، موفق به دریافت مهر اصالت و نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند، که در مجموع تاکنون ۱۵۴ اثر از استان نشان ملی را کسب کرده است.

او گفت: صنایع‌دستی بومی، بازگو کننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی یک منطقه است، مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی در کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.