بیانیه گروه‌های فلسطینی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی

گروه‌های فلسطینی پس از نشست اضطراری خود در دفتر «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، بیانیه‌ای در حمایت از قدس صادر کردند.

گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای پس از نشست اضطراری خود در دفتر "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، بر تداوم وضعیت آماده باش عمومی برای حفاظت از مسجد الاقصی و قدس در برابر تجاوزات اشغالگر تأکید کردند.

در این بیانیه  که در خبرگزاری شهاب منتشر شده، آمده است:

۱. تأکید می‌کنیم که مردم فلسطین و تمامی نیرو‌های ملی و اسلامی ساکنان قدس را رها نمی‌کنند، با جان و روح خود از آن‌ها دفاع خواهند داد و برای حفظ و حراست از آن‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند. ما درباره هرگونه تعرض به پدر شهید "رعد" و همه خانواده‌های شهدا هشدار می‌دهیم.

۲. به مقاومت فلسطین به دلیل پاسخ جسورانه به تجاوزات بامداد سه شنبه رژیم صهیونیستی به غزه درود می‌فرستیم.

۳. ما خواهان تداوم حالت دائمی رویارویی در تمامی اشکال آن با دشمن در کرانه باختری، قدس اشغالی و الخلیل در دفاع از اماکن مقدس و مخالفت با اشغالگری، شهرک سازی و یهودی سازی هستیم.

۴. ما توده‌های مردم فلسطین را به آماده باش عمومی و پاسداری از مسجد الاقصی در تمام ساعات شبانه روز دعوت می‌کنیم تا از آن در مقابل هجوم شهرک نشینان محافظت و از هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای برپایی آیین‌های تلمودی در مسجد الاقصی تحت حمایت دولت فاشیست صهیونیستی و ارتش تروریستی آن جلوگیری کنند.

۵. یورش شدید به قدس اشغالی و مسجدالاقصی به دو روز باقی مانده از "عید پاک" یهودیان محدود نمی‌شود و در دهه سوم ماه مبارک رمضان و روز‌های پس از عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

۶. در وضعیت آماده باش بالا باقی خواهیم ماند.

۷. ما درباره فراخوان‌های احزاب تروریستی راست افراطی یهودی برای سازماندهی راهپیمایی تحریک آمیز پرچم که یکی از علت‌های شعله ور شدن نبرد شمشیر قدس (سیف القدس) در سال گذشته بود، هشدار می‌دهیم.

۸. از ملت‌های عربی و اسلامی و همه نهادها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های علما می‌خواهیم که نقش خود را در حفاظت از مسجد الاقصی و یاری فلسطین و مردم آن و بسیج کردن توده‌های مردم در سراسر جهان عرب و اسلام برای انجام وظایف خود در قبال مسئله نخست اعراب و مسلمانان ایفا کنند.

۹. ما خواستار فشار برای جرم انگاری عادی سازی روابط با دشمن و توقف آن هستیم، زیرا اشغالگران از عادی سازی روابط برای تصویب پروژه‌ها و برنامه‌های خود به منظور یهودی سازی شهر قدس و اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی سوء استفاده می‌کنند.

۱۰. از حالت وحدت ملی و میدانی که در همه شهرها، روستا‌ها و اردوگاه‌های میهن فلسطینی تجسم یافته است، تجلیل می‌کنیم.

۱۱. این وحدت مایه عزت و افتخار همه فرزندان ملت فلسطین و انگیزه تداوم تقابل و اهرمی برای اقدام یکپارچه ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار