قُرق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ سه ساله شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهرنگ گفت: قُرق دشت لاله‌های واژگون این شهرستان سه ساله شد.

آقای نجفی با بیان اینکه قُرق دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ سه ساله شد، گفت: این اقدام در افزایش تراکم این گونه گیاهی نادر موثر بوده است.

از سه سال گذشته ورود گردشگران و افراد بومی به دشت لاله‌های واژگون شهرستان ممنوع اعلام شد و این موضوع اگر چه در افزایش مساحت دشت لاله تاثیر زیادی نداشته، اما تراکم لاله‌ها را بهبود بخشیده است.


بیشتر بخوانید


در راستای قُرق دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ یک ایستگاه ثابت با سه نیروی حفاظتی به طور شبانه‌روزی از ۱۰ فروردین مستقر شده است و از ورود گردشگران به دشت لاله‌ها، بوته‌کنی و کندن پیاز لاله‌ها جلوگیری می‌شود.

این ایستگاه تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال زمان پایان گلدهی لاله‌ها فعال است و از ورود گردشگران و همچنین ورود دام جلوگیری می‌کند.

خشکسالی از دیگر تهدید‌های فراروی حیات لاله‌های واژگون این شهرستان است که در فروردین ماه امسال بارش موثری در شهرستان شکل نگرفت و از همین رو لاله‌ها تا قبل از بارندگی اخیر شادابی و طراوت لازم را نداشتند.

همچنین آفات و بیماری‌های گیاهی، تغییر کاربری اراضی، کشت زیر اشکوب و چرای مفرط دام این گونه گیاهی نادر و ارزشمند را در رویشگاه‌های مرتعی و جنگلی تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.