هیئت مدیره توییتر از تصویب طرحی برای خرید پیشنهادی ماسک خبر داد

توییتر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که طرح پیشنهادی خود برای جلوگیری از خرید ایلان ماسک مطرح شده است.

هیئت مدیره توییتر "طرح حقوق سهامداران" را برای جلوگیری از خرید پیشنهادی ایلان ماسک منتشر کرده که یک شکست بزرگ برای تلاش‌های میلیاردر برای در دست گرفتن کنترل مالی کامل این شرکت است. این هیئت مدیره در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این طرح «پس از یک پیشنهاد ناخواسته و غیر الزام آور برای خرید توییتر» به تصویب رسید.

به گزارش theverge، "طرح حقوق سهامداران" به دنبال یک پیشنهاد ناخواسته و غیر الزام آور برای خرید توییتر به تصویب رسید. این طرح نشان می‌دهد که هیئت مدیره توییتر قصد دارد با پیشنهاد ماسک برای تصاحب مالکیت شرکت، همانطور که قبلاً گزارش شده است مبارزه کند.

ایلان ماسک

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، قبلا به کارمندان گفته بود که این شرکت همچنان در حال ارزیابی پیشنهاد ماسک است. در ادامه هیئت مدیره جزئیات این طرح را در پرونده‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرد، اما پرونده تا زمان انتشار در دسترس نبود. به گفته وی این طرح به مدت یک سال به قوت خود باقی خواهد ماند.

در ۴ آوریل، پرونده‌های SEC نشان داد که ماسک ۹ درصد از سهام توییتر را جمع آوری کرده و به بزرگترین سهامدار فردی این شرکت تبدیل شده است. ماست این موضوع را پذیرفت و از نشستن بر روی صندلی هیئت مدیره شرکت عقب نشینی کرد. با این پذیرش، او به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره از به دست آوردن بیش از ۱۵ درصد از سهام محدود می‌شد.

ایلان ماسک

ماسک از احتمال اقدام هیئت مدیره علیه این قرارداد انتقاد و اعلام کرد که جای دفاعی نیست که این پیشنهاد را به رأی سهامداران نگذاریم. ماسک همچنین در پرونده SEC که در آن پیشنهاد خصمانه خود برای تصاحب توییتر را اعلام کرده و گفت بود که اگر با پیشنهاد او برای خرید موافقت نشود، باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کند.

به گفته ایلان ماسک در مصاحبه‌ای در کنفرانس TED در ونکوور، انگیزه اصلی او حفظ موقعیت توییتر به عنوان یک پلتفرم آزادی است. او ادامه داد که توییتر به نوعی میدان شهر تبدیل شده است و داشتن یک پلتفرم عمومی که مورد اعتماد و فراگیر باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار