اسدآباد رکورددار خانه‌های بوم‌گردی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: بیشترین خانه‌های بوم‌گردی استان در اسدآباد قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: شهرستان اسدآباد در تعداد خانه‌های بوم گردی در استان پیشتاز بوده و زمینه برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در این بخش فراهم شده است.

علی مالمیر گفت: در چند سال اخیر در حوزه زیرساخت روستای توریستی و گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در شهرستان اسدآباد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که موجب تقویت بخش خصوصی و افزایش تعداد خانه‌های بوم‌گردی این روستا شده است.

 با توجه به قرار گرفتن شهرستان اسدآباد در مسیر بزرگراه کربلا و عتبات عالیات ساخت مجتمع بین راهی در این مسیر ضرورت دارد.

او می گوید: با آماده سازی زیرساخت‌های لازم در روستا‌های دارای جاذبه گردشگری زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این روستا‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: هرگونه تغییر در بافت خاص این روستا آسیب زا است و جذابیتی برای گردشگر نخواهد داشت.

مالمیر گفت: اگر مشکلات حقوقی تالاب پیرسلمان رفع و زیرساخت آن تکمیل شود می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حیطه گردشگری نقش عمده‌ای ایفا کند.

مالمیر گفت: با کمک فرمانداری اسدآباد احیای آب انبار صفوی این شهرستان در برنامه‌های سالجاری اداره میراث فرهنگی اسدآباد است که در صورت همکاری شهرداری اسدآباد در احیا حمام تاریخی نیلوفر به جاذبه‌های شهرستان اسدآباد اضافه خواهد شد.

روستای ملحمدره در شهرستان اسدآباد واقع شده و از قدمت دیرینی برخوردار است و به دلیل شیوه معماری آن به ماسوله غرب کشور شهره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.