نمایش جدیدترین تسلیحات ارتش در رژه سالروز ۲۹ فروردین

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش، فرمانده کل انتظامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان لشکری در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، بالگرد‌های هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه رفتند.

 در این مراسم جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی ارتش با هدایت و لیدری جنگنده بومی کوثر از مقابل جایگاه عبور کردند.

این جنگنده‌ها شامل هواپیماهای اف-۴ فانتوم، اف-۱۴ تامکت، صاعقه و میگ-۲۹ بودند که با هدایت و لیدری جنگنده بومی کوثر از مقابل جایگاه رژه رفتند.

نمایش جدیدترین تسلیحات ارتش در رژه سالروز ۲۹ فروردین

آغاز رژه روز ۲۹ فروردین ماه

در این مراسم پهپاد‌های مهاجر ۶، مهاجر ۴، مهاجر ۲، رعد ۸۵، آرش، ابابیل ۴، یسیر، کرار، ناصر، کیان ۱، کیان ۲، امید، کمان ۱۲، کمان ۲۲، ابابیل ۵ و پهپاد صادق به صورت محمول از مقابل جایگاه رژه رفتند.

آغاز رژه روز ۲۹ فروردین ماه

آغاز رژه روز ۲۹ فروردین ماه

همچنین بخشی از دستاورد‌ها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در آمد.

پهپاد آرش،موشک قادر، موشک فکور، بمب قاصد، موشک قاصد، آزمایشگاه سیار، درخش۷، خودروی ارتباطی برد بلند، DSM۵۰۰۰، برج مراقبت، خودرو تاکتیکی برد بلند، خودرو جنگ نوین، خودروی اتاق عمل سیار، خودروی اورژانس سیار و داروخانه سیار از دیگر تسلیحات به نمایش در آمده در این رژه هستند.

دیروز هم تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رمپ پروازی مرکزآموزش تکاور نزاجا پرندک برگزار شد.

آغاز رژه روز ۲۹ فروردین ماه

نمایش جدیدترین تسلیحات ارتش در رژه سالروز ۲۹ فروردین

پهپاد صادق، اژدر اکسیژنی، اژدر الکتریکی، اژدر والفجر، اژدر مارک ۴۶+ مین چسبان، مین صدف+انفطار+کوسه، شناور شهاب، شناور رعد، زیردریایی السابحات، رادار فرماندهی، سامانه موشکی ولایت ۳، توپ ۲۷ فجر ۷۶ م. م از تجهیزات حاضرِ نیروی دریایی ارتش در رژه امروز بود.

رژه یگان‌های شناوری و بالگردی نیروی دریایی ارتش نیز امروز به‌مناسبت روز ارتش در خلیج فارس برگزار شد و ناوشکن‌ها و بالگردهای یگان هوادریای نیروی دریایی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

نمایش جدیدترین تسلیحات ارتش در رژه سالروز ۲۹ فروردین

موشک‌های زمین به زمین فتح ۳۶۰، لبیک (نقطه‌زن‌شده راکت‌های قبلی) و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی دزفول و مجید به نمایش درآمد که نشان‌دهنده تحویل این سامانه‌های جدید به یگان‌های رزمی ارتش است.

‏پدافند موشکی ‎دزفول هم امروز به ‎ارتش تحویل داده شد.

دزفول نمونه ایرانی سامانه تور ام است که در رژه امروز از مقابل جایگاه رژه رفت.

آغاز رژه روز ۲۹ فروردین ماه

تکاوران تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش با اجرای عملیات چتربازی بر فراز مرقد مطهر امام خمینی (ره) از بالگرد شنوک با موفقیت فرود آمدند.

نمایش تسلیحات ارتش در رژه سالروز ۲۹ فروردین

سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیروهای مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.

در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

 

 

برچسب ها: ارتش ، 29 فروردین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
همه تجهیزات شامل :هلی کوپتر،پهپاد ها،موشک ها ،رادار ها و... دارای بالاترین کیفیت بوده اما در مورد جنگنده کمی نقطه ضعف داریم که انشالله با خرید سوخو۳۵ این ضعف جبران میشه.
نَحنُ جاهِزون
نَحنُ قالِبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام..به زبون محلی خودمون...کرمون.. نوکر همتونم...امثال ما جنگ و دیدیم می دونیم ساخت اینا یعنی چی..وقتی یک چاشنی آرپیجی ۷رو باید با بدبختی گیر میاوردیم...درود به شرفتون
Turkey
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توکل به خداوند متعال و امدادهای غیبی حضرت ولیعصر(عج) انشالله شاهد دستیابی کشور به بهترین ادوات نظامی جهت دفاع از کیان اسلام در جهان خواهیم شد که با ظهور حضرت ولیعصر صلحی پایدار در جهان برقرار و تمام انسانها در سایه پرچم اسلام متدین در رفاه و آرامش زندکی و خود را برای زندگی اخروی مهیا سازند.
من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۶:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دشمن بداند که آن چه از ادوات وتجهیزات در رزمایش ۲۹ فروردین دیدند.
برای ما حکم اسباب بازی بیشترنیست که نمایش اقتدارمان را در تلاویو وحیفا وپایگاه های نظامی
آمریکا در منطقه با تجهیزاتی که حتی به گوششان
نرسیده بر سرشان فرود خواهیم آورد.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
درود خداقوت بر ارتش پیشرفته متحد منسجم خردمندان قدرت افزایان دلاور مردان مرد میدانهای مختلف علوم خودکفایی و نبردهای بسیار سخت باد که مقتدرانه و قدرتمندانه و بصیرانه با ایمان راسخون بپیش می روند و پشتیبان و باعث دلگرم و امنیت و آسایش خیال نظام مقدس مردمی ایران اسلامی عزیزمان هستند ، پایدار پیروز سرافراز موفق سلامت پر شور با نشاط باشید در همه عرصه ها همیشه بیش از پیش بدرخشید برای ایران و ایرانیان . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هنوز هم دست از این تجهیزات تاریخ مصرف گذشته بر نمی دارید این تجهیزات فقط و فقط سرمایه کشور به باد دادن است هیچ کارائی ندارد مخصوصا در بخش هوایی
Iran (Islamic Republic of)
علی عباسی
۲۱:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
به نام خدا سلام به کوری چشم دشمنان و امثال مسیح علینژاد و ربع پهلوی و دیگر وطن فروشان خائن این انقلاب تا ظهور صاحبش حضرت حجت امام زمان عج الله استوار و پاینده است آن هایی هم که می گویند ماکت است ماکت است بروند کمی تحقیق کنند این ها سلاح های سری است و محرمانه و بیش از این نباید اطلاعات داد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
کمان 22
ماکت هست و بس..
مثل قاهر 313, عجب دروغ بزرگی بود!!!!!!!! کجا رفت و چی شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ماکتش هم دیگه تا الان پوسیده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عمو جون قاهر حداقل نیاز به 5 میلیارد هزینه داره تا گسترش بدنش به جای اون میشه خیلی کارهای دیگه کرد می‌دونم سایبری هستی برو جای دیگه واق واق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چی این نظرات مزخرف را تایید می کنید.
قاهر یک پروژه مجهول است.
کمان 22 پرواز می کند.
فیلمش هم موجو است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سرافراز باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اقای فاقد غیرت وشرف چرا منفی دادی بکوری چشم امثال تو ارتش هرروز قویتر وپادررکابتر میشود
آخرین اخبار