مقاوم سازی ۵۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان قزوین

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که این طرح همچنان ادامه دارد.

مجید کشاورز مهر در خصوص مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی گفت: تاکنون ۵۴ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان بازسازی شده که که میانگین کشوری حدود ۴۶ درصد است.

 طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۸۴ تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد بوده که سهمیه ابلاغی سال گذشته حدود ۴ هزار واحد بود.

 اعتبارات ابلاغی از سال ۸۴ تاکنون برای بهسازی مسکن روستایی در استان نیز بالغ بر ۶۲۱ میلیارد تومان بوده است.

 طرح احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومان با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی در استان اجرا شده و تاکنون ۲ هزار واحد با تشکیل پرونده به بانک معرفی شده اند و ۱۵۰۰ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

۳۰ باب دفتر نظام فنی روستایی در استان راه اندازی و فعال شده که در این دفاتر ۷۰ نفر عضو طراح و ۱۶۰ نفر کارشناس ناظر روستایی فعالیت می‌کنند.

در روستا‌ها باید مشوق‌های لازم داده شود تا مردم به سکونت ترغیب شوند لذا رویکرد ما این است که مسکن معیشت محور ساخته شود تا موجب مهاجرت معکوس و ماندن روستاییان در محل روستا شود.

 مهمترین دغدغه ما تامین نیروی انسانی ماهر، ثبات قیمت مصالح ساختمانی، تامین بموقع اعتبارات و نیز تخصیص کامل و مناسب منابع مالی است تا بتوانیم طرح‌های تعریف شده را عملیاتی کنیم.

کشاورز مهر همچنین رعایت الگو‌های ساخت در روستا و توجه به معماری و بافت سنتی و کیفی سازی را از مهمترین اولویت‌های این بخش دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار