وزیر علوم:

مسئولیت سنگین دانشگاهیان تحقق شعار سال است

وزیر علوم گفت:تحقق شعار سال و کمک برای توسعه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، مسئولیت سنگین دانشگاه و دانشگاهیان است.

دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از تحقیقاتی که در راستای نیاز‌ها و علم و تحقق شعار‌ سال باشد حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه رییس قدیم و جدید دانشگاه ملایر در این دانشگاه سخنرانی کرد.

او گفت:از طریق علم است که می‌توان برای جامعه پیشرفت حاصل کرد و مشکلات جامعه در بخش های مختلف را بر طرف کرد.

زلفی گل گفت:مشکل آب از طریق علم و فناوری قابل حل است و فقط کافی است در این حوزه سرمایه گذاری کنیم تا دانشمندان ما بتوانند با تحقیق و دانش خود مشکلات را بر طرف کنند.

به گفته وزیر علوم دانشگاه‌های ما از این باب که یک جامعه را دانا می‌کنند از اهمیت بالایی برخودار است و این دانایی تدریجی و پلکانی خواهد بود.

محمد علی زلفی گل  گفت: یکی دیگر از کارکرد‌های دانشگاه بحث پژوهش است، و ما باید هدفمند‌تر پژوهش‌های مان را در پیش بگیریم تا در اختیار مردم باشد و پژوهش ها باید کاربردی و در مسیر توسعه و رفع مشکلات جامعه انتخاب و انجام شود.

او گفت: ما باید پژوهش را بیمه کنیم، برای پیش برد هر هدفی هم برنامه لازم هست هم قانون و مقررات خاص خودش و با توصیه نمی‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:امیدوارم مسئولان این شهر دانشگاه ملایر را نگین شهر ملایر تلقی کنند که خود این امر باعث تفاوت نوع نگاه به این دانشگاه خواهد بود.

زلفی گل گفت:نباید با جا بجا شدن مدیران تقصیرات و کسری هارا به گردن مدیر قبلی انداخت به شکلی که مدیر قبلی گویا هیچ اقدامی نکرده است.

او گفت:دانشجویان همانطور که قدردان پدر و مادر خود هستند، باید قدردان اساتید و خدمت گذاران خود در دانشگاه باشند.

وزیر علوم گفت: اگر بد بینی منجر به نا امیدی در جامعه بشود خوب نیست، و دانشگاهیان باید تلاش خود را جهت امید افرینی به جامعه انجام دهند و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و شهدای این انقلاب را باید برای دانشجویان تبیین کنیم تا باعث امید آفرینی در این بدنه شود.

زلفی گل گفت:دشمنان با نقاط قوت ما کار دارند و باید از این نقاط قوت مان حفاظت کنیم، چون می‌دانند از طریق دانشگاه هاست که یک کشور وجاهت و جایگاه پیدا می‌کند و به همین سبب جامعه دانشگاهی، سپاهیان و نهاد‌های انقلابی همیشه یکی از اهدافشان است.

او گفت:بسیجی کسی است که نتیجه رفتار، گفتار و کردارش موجب دوام و قوام جامعه اسلامی می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به چشم انداز دانشگاه ملایر چشم انداز بسیار روشنی است گفت؛ و امکانات این دانشگاه را بعضا برخی از دانشگاه‌های بزرگ ما ندارند.

او گفت:دانشگاه ملایر می‌‎تواند در برخی موضوعات طرح های ملی تعریف کند و ماهم در شورای وزارت خانه آنرا مصوب می‌کنیم.

وزیر علوم گفت:استاندار همدان ۴ بلوک ساختمان برای خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان اختصاص داند که این اقدامشان قابل تقدیر است.

در این مراسم  آقای ابراهیم محمدی منش به‌عنوان رییس دانشگاه ملی ملایر معرفی و از زحمات خسرو سایوند رییس سابق دانشگاه  تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.