تحویل منازل زلزله زدگان شهرستان دنا تا پایان تیرماه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت فراهم شدن شرایط منازل زلزله زدگان شهرستان دنا تا پایان تیرماه تحویل می شوند.

اسماعیل باقری گفت: از هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی و احداثی، هزار واحد در شهر سی سخت و ۶۸۰ واحد در روستاهای شهرستان دنا و همچنین ۱۰۰ واحد روستایی در شهرستان بویراحمد بوده که تعداد ۱۵۹۴ واحد تکمیل شدند و این تکمیل شدن به معنای نماکاری و نازک کاری نبوده بلکه در حد سقف و دیوار چینی و درب و پنجره و تاسیسات بود تا بتوانند در آن زندگی کنند.

او می گوید تسهیلات تکمیلی ۵۰ میلیونی شهری و ۴۰ میلیونی روستایی کمی دیر موقع ابلاغ شد بعضی بانک ها خوب عمل کرده و بعضی بانک‌ها نیز ضعیف عمل کردند که هنوز مشکلاتی وجود دارد بعضی بانک ها بالای ۹۰ درصد پرداختی داشتند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، در بحث وام های روستایی در سال ۱۴۰۰ میزان وام‌ها ۱۰۰ میلیون تومان بود که در اسفند ماه پارسال هیئت دولت آن را تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب کرد و افزایش داد و ابلاغیه آن برای بانک سپه در استان آمده و به بقیه بانک‌ها نیز ابلاغ خواهد شد اولویت با کسانی است که ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفته‌اند و تعداد ۴ هزار واحد سهمیه سال ۱۴۰۰ استان بوده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.