تلاش آمریکا برای پیوستن کشور‌های آمریکای لاتین به تحریم‌های ضد روسیه

سفیر روسیه در آمریکا گفت واشنگتن در تلاش است تا کشور‌های آمریکای لاتین را از طریق تهدید به تحریم‌های ضد روسیه بپیوندد.

آناتولی آنتونوف، اعلام کرد: به نظر می‌رسد که عصبانیت در وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به موضع مستقل کشور‌های آمریکای لاتین، که از پیوستن به تحریم‌ها علیه روسیه خودداری می‌کنند و دیدگاهی متفاوت در بحران اوکراین دارند، در حال افزایش است. هدف از چنین اظهاراتی هم روشن است، ارعاب شرکای خود از طریق محدودیت‌های ثانویه به دلیل نپیوستن به کمپین ضد روسی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین.

برایان نیکولز، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت که از کشور‌های آمریکای لاتین انتظار دارد به تحریم‌ها علیه نهاد‌های مالی روسیه و شرکت‌های مرتبط با دولت احترام بگذارند.

به گفته سفیر روسیه، واشنگتن نگران آسیب آشکار تحریم‌های ضد روسیه برای توسعه کشور‌های آمریکای لاتین، امنیت غذایی و ثبات اجتماعی آن‌ها نیست.

پیشتر، آنتونوف تأکید کرد که کشور‌های غربی مستقیما در رویداد‌های جاری دخالت دارند، زیرا به پمپاژ سلاح و مهمات به اوکراین ادامه می‌دهند و در نتیجه به خونریزی بیشتر دامن می‌زنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از واگذاری زرادخانه‌ی هسته‌ای این کشور بعد از جدا شدن از شوروی سابق ابراز تأسف کرد.

زلنسکی در تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که جهان باید آماده احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی باشد.

به گزارش واشنگتن پست، رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً به استفاده از سلاح هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد، چون وی ارزشی برای جان اوکراینی‌های قائل نیست.

به گفته افراد آگاه، رئیس‌جمهور آمریکا به همتای اوکراینی خود گفته است که مایل است طیفی از پیشنهاد‌ها را برای اعمال فشار بیشتر بر مسکو بررسی کند. با این حال، جو بایدن متعهد به اجرای درخواست اخیر زلنسکی نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار