ریاض و دوحه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند

وزارت خارجه‌های عربستان و قطر هر یک در بیانیه‌هایی اقدامات نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این تخلفات روشمند را حمله‌ای آشکار به مقدسات مسجدالاقصی و جایگاه آن در اذهان مسلمانان می‌دانیم و آن را به محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه قطر نیز این حادثه را محکوم و تاکید کرده است که این اتفاق به دلیل بی توجهی جامعه جهانی به جنایات روشمند نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ممکن شده است.

دوحه همچنین از جامعه جهانی خواسته است که اقدامات فوری برای توقف نقض حقوق فلسطینیان و تضمین مصونیت مسجد الاقصی اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه عراق هم در بیانیه ای «خشونت بیش از حد» نیرو‌های رژیم صهیونیستی را که منجر به شهید و زخمی شدن فلسطینیان شده محکوم و بر لزوم مهار این تحولات تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «خشونتی که اسرائیل در دستورکار قرار داده تنش‌ها را بیشتر می‌کند. در حالی که ما بر لزوم مهار این تنش‌ها تأکید داریم، مردم فلسطین را در بازپس‌گیری حقوقشان محق می‌دانیم.»

در جریان یورش نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران در قدس اشغالی، کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد که حمله آشکار صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی فقط به دست فلسطینیان آزاده متوقف می‌شود.

تنش‌ها بین اشغالگران صهیونیست و مردم فلسطین در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است. در جریان این درگیری‌ها تنها در دو روز ۵ تن از فلسطینیان به شهادت رسیدند. در پی شهادت این ۵ نفر در حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی رود اردن، تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح، عزای عمومی اعلام کردند و تجار و بازاریان نیز در کرانه باختری دست به اعتصاب زدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار