۹ درصد از جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌غربی کاهش یافت

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کاهش جمعیت کیفری از برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ این اداره کل بوده و در سال گذشته نیز با تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته ۹ درصد از جمعیت کیفری زندان‌های استان کاهش یافته است.

ناصر عتباتی روز جمعه در نشست فصلی منطقه‌ای با قضات شمال استان که به میزبانی شهرستان خوی برگزار شد، گفت: در این مدت پنج هزار نفر با استفاده از ارفاق‌های قید شده در قانون از زندان آزاد شدند.

عتباتی می گوید: امید است امسال نیز با دقت در قرار‌های تامین و بازداشت‌های غیر ضروری و توجه جدی به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شاهد باشیم که جمعیت کیفری استان بیش از این کاهش یابد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال نیز، گفت: دستگاه قضایی استان به نوبه خود تمام تلاش خود را در حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و دانش بنیان بکار خواهد بست.

عتباتی گفت: از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی انتظار می‌رود با بازدید میدانی تمام توان خود را در حمایت قضایی از آن‌ها انجام داده و به هیچ وجه اجازه ندهند که واحد تولیدی از چرخه تولید خارج شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اقدام به موقع و فرصت شناسی، توجه به بهداشت و سلامت مردم و نظارت بر مجموعه‌های خدمت رسان در این زمینه، برخورد جدی با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت و آرامش روانی جامعه و شهروندان، توجه جدی به صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف از مهمترین مسایل مورد تاکید است.

او گفت: هسته‌های جهادی بخشایش، روحانیون و ائمه جماعت، صلح یاران، ریش سفیدان، بزرگان قبایل و واحد‌های مددکاری مراجع انتظامی، کاهش زمان رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی و تقویت واحد‌های ارشاد و معاضدت به خصوص در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از دیگر موارد مورد پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.