رئیسی: چهار سال تورم ۴۰ درصد عامل اصلی گرانی‌هاست/ سرعت تورم کاهش یافته و به‌تدریج کم‌تر می‌شود

رئیس جمهور گفت: چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست.

این گفته آقای سید ابراهیم رئیسی در حاشیه دیدار دیشب با هنرمندان بوده، او گفته نرخ تورم مهار شده و در ماه‌های آینده هم کمتر خواهد شد.

بر اساس آماری که پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از رئیس جمهور داده، تصمیم های پولی و مالی دولت باعث کاهش نرخ تورم دوازده ماهه، از حدود ۶۰ درصد شهریور پارسال به ۴۶ درصد در اسفند ماه شده.

بانک جهانی گزارش داده نرخ تورم ایران در سال پیش ۴۰.۱ درصد برآورد شده، اما تخمین زده که تورم امسال به ۳۷.۶ درصد و در سال آینده به ۳۴.۸ درصد برسد.

همچنین در این گزارش، بانک جهانی پیش بینی اش را برای رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲، از ۲.۴ به ۳.۷ افزایش داده.

این در حالی است که برخی کارشناسان به افرایش نرخ تورم در سال ۱۴۰۱ نسبت به پارسال اعتقاد دارند.

حسین راغفر، کارشناس اقتصادی گفته آماری که دولت از روند نرخ تورم ارائه می‌دهد، با واقعیت‌های زندگی مردم بسیار فاصله دارد.

او گفته یکی از علت های افزایش تورم امسال، مصوبات قانون بودجه ۱۴۰۱ است؛ آقای راغفر گفته "بخش قابل توجهی از فروش نفت به نهادهای دولتی و نظامی واگذار شده که پیامدهای سنگینی برای اقتصاد کشور خواهد داشت."

این کارشناس اقتصادی افزوده واگذاری فروش نفت هزینه داد و ستد در اقتصاد را به شدت بالا می‌برد، فساد گسترده خواهد داشت و در بی‌ثباتی اقتصاد کلان مؤثر خواهد بود.

برچسب ها: دولت سیزدهم ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
امیدوار کردن مردم به مسولان بی لیاقت، اهانت به مردم شایسته و خیانت به روح اسلام و گناهی نا بخشودنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای بیسواد شاید بیش ار بیش از 40% تورم افسار گسیخته کشور توسط نرخ سود تسهیلات بانکی که بیشتر به رباخواری شباهت دارد تا بانکداری اسلامی تبین شود و بقیه ان نیز به تصمیمات غیر کارشناسی شما ار جمله اعلام حذف دلار ۴۲۰۰ و نیز ممنوع کردن واردات کالاهای مورد نیار برای رقابتی شدن صنعت و تولیدات داخلی توسط شما که باز بودن کارشناسی بوده تبین می شود
اگر یک تحلیل رگرسیون ار چند متغیره از عوامل موثر بر تورم لجام گسیخته کنونی در فاصله اطمینان 95% انجام شود من مطمئنم که بیشتر تورم کنونی کشور توسط سه عامل فوق یعنی
نرخ سود و دیرکرد بالای تسهیلات بانکی
گران کردن دستوری دلار و کاهش دستوری ارزش پول ملی که به دستور مستقیم شما با خذف ارز 4200
ممنوعیت واردات کالا به تعرفه پایین و ایجاد بازار انحصاری و غیر رقابتی برای بنجل سازان

پس بک مورد کنترل بانک ها و کاهش نرخ سود و دیرکرد

و دومورد کنترل خودت در دادن دستورات غیر کارشناسی

و اگر این موارد را کنترل کنید نیازی به تعقیب مقصر ندارید چون همه چیز خود بخود اصلاح می شود و تورم از بین می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
قبول دولت قبل مقصر بود اصلا همه تقصیرا گردن روحانی شما اگه میتونید از این لحظه قیمتا رو کنترل کنید ارزونی نخواستیم ببینم میتونید به دیقه قیمتا رو ثابت نگه دارین اخه میدونم عرضه اینکارم ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیسی لطفاجلوی ورودافغانی هاروبه کشوربگیرید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اقای رییسی اون چهار سالی که تورم علت گرانی بود شما کجا مشغول بودی ؟
چه سمتی داشتی ؟
چرا هیچ اقدامی نکردی ؟
این خبری که دادی ساهاست که مردم با همه وجودشون حس کردن چیز تازه ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
مجلس سال قبل كوپن ارزاق رو تصويب كرد آقاي رييسي . دست دلال و محتكر رو از ارزاق مردم با اجراي اين مصوبه كوتاه كنيد . تورم در ارزاق 40 درصدي نبوده و نيست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
چرا مسیولین حقوق 4 میلیونی نمی گیرند؟ مگر نمی گویند مستضعفان ولی نعمت و سرور ما هستن، چرا حقوق در ایران کیلویی هست؟ پزشک روزی 500 میلیون، معلم روزی 90 هزارتوی، آگه حقوق ها یکسان شود تورمی نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تورم چیز جدیدی نیست که به قول دوستمون 4سال نیست و40ساله فقط شدت و ضعف داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
Yjc نظرات بزار و بفرست برای مسیئولین‌
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
خودروها و موتور سیکلتها با سوخت بنزین حرکت میکنن آدمیزاد هم با غذا و آب حرکت می کنه یارانه بگیران معیشتی هم با یارانشون میرن غذا و آب می خرن می خورن تا زنده بمانند و برای خودرو و موتوسیکلتشون اندکی بنزین می خرن می زنند به بک خودرو و موتوسیکلتهای قدیمیشون تا بتوانند حرکت کنند کاری کنند وقتی یارانه معیشتی رو مناسبتیش کردید و به خیلیها در ماه رمضان کریم یارانشون رو ندادیت یارانه حلال حق مسلمشون رو قطع کردیت چگونه می تونن حرکت کنند با زبان روزه چرا یارانه خیلیها و بنده حقیر فقیر مستضعف یارانه بگیر رو که از دهکهای 1 الی 4 هستیم قطعش کردید در ماه مبارک رمضان کریم انصاف و وجدان و حقوق بشر اسلامی و مسلمانیتون کجا رفته ؟!!!!! نیازی هم به درجه شماره تلفنهای بینوایانی که یارانشون رو قطع کردید نیست به خوبی و شفاف مشخص است یارانه چه بینوایان زیر زیر زیر خط فقر رو قطعش کردید سریعا باید یارانه معیشتی ماه رمضانشون رو بریزید به حسابهاشون بی معطلی . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه و توبه و جبران در همین ماه رمضان کریم .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خیلیها سهام عدالت ندارند درآمدی ندارند بیمه بیکاری ندارند چرا یارانه مناسبتی معیشتی ماه رمضان کریم را قطع کردید و نپرداختید ؟!!! در دو نوبت قبل همگی از دهکهای یک 1 الی چهار 4 زیر زیر زیر خط فقر شناخته شده بودیم نکنه یهو ثروتمند شدیم خودمون خبر نداریم که یارانه معیشتیمون رو قطعش کردید !!! واقعا برید از خودتون خجالت بکشید حق اناس گردنتان افتاد و امید بسیاری از مومنین روزه دار را نا امید کردید خداوند جل جلاله دید و شنید و ثبت کرد در پرونده هاتون از آه ناله جانسوز بینوایان بترسید که جز خداوند جل جلاله کسی را ندارند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تورم رو به کاهش دروغ ۱۳
Canada
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه به عرض ملت رسوندید رشد تورم 4سال پیش که نه چهل ساله ادامه داره
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی اگر کرده باشند در مورد چهارسال پیش ، فقط عدد تورم ۴۰ درصدی سالانه است . تورم در ۴ سال دوم دولت قبل رکورد ۴۰ سال رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای رییسی چرا مزاح میکنید چرا مردم به تمسخر میگیری گویا از قیمتها که هزار برابر شده خبر نداری چون تو رفاه هستی نرفتی در مغازه که چیزی بخری و قیمت صد برابر شده و نمیشه خرید و هرجوریم مدیریت مالی میکنید چون ثانیه ای قیمتها میبرم بالا نمیشه مدیریت مالی کرد ما از گرانی تو فقر فلاکتیم کارم که هرچی هست میدم به افاغنه که حاضرند کار در برابر غذا انجام بدن خود ایرانیها هم هر کدام سر کار بودن با حضور و هجوم افاغنه مخصوصا تو این سه چهار ماه ۱۴۰۰و امسال ایرانیها بیرون میکنند و بجایش افغانیها میگرند به کار مردم دارن منفجر میشن فکری بکنید مملکت داره از دست میره وعده سر خرمن نون آب برای مردم نمیشه اصلا خدا هست اگرم باشه لابد برای شماها هست شما دین و اعتقاد به خدا رو از ما گرفتید چون اگر خدا بود به فکر ملت بودید
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۷:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما از اولم میدونستیم کاری که شروع کردی ساده نیست ولی همین که بین مردمی و به حرفشون گوش میدی دنیا ارزش داره دمت گرم موفق باشی انشاالله (وزیر ورزشتم به درد نمیخوره تعویضش کن )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقا سال1399دلار 27هزارپراید 110میلیون سال1401دلار 27هزار پراید200میلیون کسی میدونه جریان چیه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقا
یک عده عادت دارن
همیشه نق می زنند
و ناله.. و نفرین هم که ، کلا" همیشه کارشان است...


* حواسمان باشد!!
این موج منفی ها معمولا"
( در هر کاری عجول.. و زود باور.. و شایعه پرداز.. و حاشیه ساز.. و.. و.. و.. و.. و در نتیجه متاسفانه ، دشمن پرور هم هستند!! )



ننگ بر منافقین و مزدوران ضد خاک وطن و دین و ناموس و خدا





ایران و ایرانی غیور و قدرتمند ، استوارو پر استقامت ، سر بلند دوران هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
مدیری که برنامه ایی برایش تعریف نشده خودش بدون در نظر گرفتن عواقب هیجانی کارها را انجام میدهد که صد البته ممکن است زنجیره ایی از کارها آسیب ببیند و شک نکن در تمام این تصمیمات اولین زخم و آسیب را مردم کوچه و خیابان دیده اند و وقتی شمارش کارها از دست در رفته باشد رفته آنی میشود که میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۸:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
مگه روزه نیستی ! اضافه نخور روزت باطل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این هم داستان ریشه کنی فقر در ۱۴ روزه.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تورم ۴۰درصد افزایش حقوق ۱۰درصد ازمسئولین متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سرعت تورم کم شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با 6 کلاس سواد ، از این بیشتر هم نمیشه توقع داشت . امان از سیاست و دروغگویی ، اونهم با این لباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
جناب رئیس جمهور محترم منتخب مردمی خردمند بصیر عادل سلام علیکم : بدانید و آگاه باشید در دو دوره قبل مناسبت 22 بهمن ماه و عید نوروز یارانه معیشتی پرداخت شده به بینوایان دهکهای 1 الی 4 زیر زیر زیر خط فقر ولی متاسفانه به مناسبت ماه مبارک رمضان کریم روز شنبه امروز که رفتیم برای خرید هیچی پول توی کارت بانکیمون نبود یارانه به بنده حقیر فقیر کمترین یارانه بگیر مستضعف و برخی دیگر از نیازمندان بینوایان جامعه حکومت اسلامی تعلق نگرفت و در حساب یارانه بگیریمان ریالی پول نبود و همه ناراحت و ناراضی و سرافکنده و خجالت زده و ناتوان از جلوی عابر کارتهای بانکی به منزلشان رفتند ننگ و جهنم بر آنانی که رزق روزی حلال حق مسلم نیازمندان و بینوایان جامعه را قطع می کنند و امیدشان را بیش از پیش نا امید می کنند توف اوف برشان باد ، جناب رئیس جمهور محترم لطفا شخصا ورود کنید با بازرسین ویژهتان ببینید کدام بی وجدانهای باندهای مافیایی خبیث ملعونینی یارانه معیشتی بینوایان نیازمندان را در این مناسبت ماه رمضان کریم خداوند جل جلاله قطع کردند و امیدشان را نا امید کردند اخراجشون کنید و مجازات کیفریشان کنید و آبروشون رو هم در رسانه های خبری ببرید تا درس عبرتی باشد برای دیگر مافیای خبیث شیطان صفت که سفارشی و از روی عمد رزق روزی حلال نیازمندان را قطع می کنند انشاءالله خداوند جل جلاله رگ حیاتیشان را قطع کند که انقدر ظلم ستم به بینوایان مستضعفین نیازمندان نتوانند بکنند در هر حال حق الناس گردنتان افتاده و گناهیست بس نابخشودنی و باید توبه و جبران کنید در همین ماه مبارک رمضان کریم باید پرداختش کنید و به خوبی مشخص است که یارانه معیشتی چه کسانی رو قطعش کردند نیازی به شماره تلفن دادن ندارد به خوبی می دانید و مشخص است در لیستتان یارنه چه کسانی رو در این مناسبت قطع و حذف کردید بروید سر خودتون شیره بمالید بروید از خودتان خجالت بکشیدکه از بینوایان مومنین مستضعفین روزه دار جامعه اسلامی می دزدید و یارانشون رو قطع می کنید ننگ بر شما مافیای خبیث ملعونین غربگراهای ظالم ستمگر باد به والله قسم به والله قسم به والله قسم اگر در همین ماه رمضان کریم جبران و توبه نکنید و یارانه معیشتیرا که یه ظلم ستم ناروا قطع کردید به حساب بینوایان نریزید عقوبتهای بدی از آه ناله نفرین بینوایان دامنتان را خواهد گرفت و هزاران بلیات امراض جسمی روحی لاعلاج غیر قابل جبران سرتان خواهد آمد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التنماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
این الان منتخب مردمه یا انتصابیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا ۸ سالش تموم بشه.میگه تقصیر روحانی است.باید برجام که الان آمریکا التماس میکنه قبول بکنید دوروز دیگه که کیستون خالی شد باید نرمش قهرمانانه بکنید و قبول بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام : آقای رئیسی شما با علم به این موضوع وعهده درست کردن اوضاع را دادید /حالا می گوید تقصیر دولت قبل است ، روحانی هم می گفت تقصر احمدی نژاد است ، احمدی نژاد هم می گفت تقصیر دولت خاتمی است ،وقتی هم خیلی کم مکی آورید می گویید تقصیر دولت قبل از انقلاب است ، پس شما در این چهل سال چه غلطی کردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
به ریش منو شما خندیدن
Germany
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
هیچی ایرانو غارت کردن البته جز این هم کازی هم بلد نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
قیمت کارخانه وانت پراید از شهریور ۱۴۰۰ تا بهمن ۱۴۰۰ از قیمت ۱۰۵ میلیون به ۱۵۰ میلیون رسیده قیمت موتور سیکلت از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون رسیده اقلام خوراکی چه بگم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
پس کو شعارهای انتخاباتیت پس کو شعارهای معاون اقتصادیت که میگفت به زنها ی خانه دارحقوق میدم اون موقع میگفتی درست میکنم الان میندازی گردن قبلی تکلیف ما ملت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که نظر منفی می دهید عامل اصلی بدبختی کشور خود شماهستید تازمانی که شمامسیر خیانت وکج روی بسوی اجانب راکنار نگذارید کشورآبادنمی شود
France
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
رب گوجه مرداد ۱۴۰۰ دونه ای ۱۵ هزارتومان نهایتا
رب گوجه فروردین ۱۴۰۱ دونه ای ۴۰ هزارتومان حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
هرچه میگذره ادبیات رییسی به روحانی نزدیک و نزدیکتر میشه
خب حاجی تو همون موقع انتخابات می‌دونستی چه خبره و وعده دادی حالا که وعده عملی نشده میگی تقصیر قبلی ه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من دیگه از مملکت خسته شدم.هوارررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اقا پیگیر حقوق سربازا باشید الان مدتیه تو سکوت محض خبریه این موضوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
شرایط مملکتودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با این وضعی که برای مردم درست کردید همه ملت را بیچاره کردید وبهانه های الکی میارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تاریخ انقضا شما ها خیلی ساله گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا وقتی برجام پاره نشده بود همه چیز خوب بود بعدش همه چیز خراب شد
هرکی هرچیزی میخواد بگه ، بگه ولی حقیقت رو نمیشه پنهان کرد در این مورد با روحانی کاملا موافقم 70 % تحریم کشور رو نابود کرد الانم شما سعی کنید تحریم ها برداشته بشه
برجامی که استخون بود توی گلوی بعضی ها رو بدون غرور و تعصب درست کنید اکثر مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
باز هم دولت قبلی بابا ول کنید از خودتون شروع کنید که از وقتی اومدید غیر گرونیو فقرو بدبختی چیزی عاید مردم نشده و نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آره مردم هم پشت گوشاشون مخمله، فقط بلدی حرف مفت بزنی جناب آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یادمه وقتی هاشمی رییس جمهور بود خبرنگار علت گرانیها ازش پرسید گفت ببینید ما میتوانیم یک ماهی آماده به ملت بدهیم و میتوانیم قلاب ماهیگیری و روشش را به مردم بدهیم کدام بهتر است حالا۳۰ سال از آن زمان گذشته آن مرحوم مرد حالا جوابگوی اعمالشه اما آقای رییسی به حضرت عباس ما قلاب ماهیگیری نمیخواهیم خود ماهی به ما بدهید چون اسلاف شما نه ماهی دادند نه قلابش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا دستور نمیدین درجا زود تند سریع انقلابی همه قیمتها برگردئه به 43 سال قبل؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اینقدر درصد وآمار رابه نفع خودتان کم نکنید!؟؟؟ خود میدانید که چه گندی به کشور ومردم زدید؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
روز از نو حرف ها از نو کی کی بود من نبودم تقصیر قبلی بوده شروع شد برادر تو چکار کردی کدام کاهش تورم یک سر تو بازار بزن اقلامی که 13 درصد کاهش قیمت داشتن را بگو ما هم بدونیم هنوز حقوق ها اضاف نشده اجناس گرون شدن مالیات زیاد شده لااقل با مردم صادق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه چی بالا رفته الا پیشرفتمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اقا این میگه سرعت تورم کاهش یافته مثل اینکه در جریان نیستی ۲۰۰ برابر عید همه چی گرون شد الانم ۲۰۰ برابر ماه رمضان همه چی گرون شده مغز گردو کیلو ای ۳۵ هزار تومن تو دو هفته بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
رای گیری بزارید ببینید چند درصد به شما آری میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
نمیشه مثبت منفی ها دستکاری میشه اینو خودم بارها دیدم که مثبت ها کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حداقل ۹۰ درصد مردم به دکتر رئیسی رای خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
۱۶/۱۱فقط ب من بگو این دکترشو از کجا اوردی.این ک ۶کلاس بیشتر نداره و ثابت م شد تو رسانه ها ک بیسواده..کسایکه ب رییسی رای دادن حالشون الان دیدن داره...
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۶:۱۱ همین الان هم رئیسی با نمره ناپلئونی قبول شده و با بردن آرای باطله رای اورده نود درصد مردم ناراضی هستن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کل جمعیتی که برای انتخابات شرکت کردن 40 درصد افراد مجاز به رای تو کل کشور بود که ایشون از این وسط 29 درصد رای آورد بعد شما میگی 90 درصد مردم به ایشون رای میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حداقل 90درصد خیلی از انتخاب نگذشته برید یه سرچ کنید ایشون با چند درصد رای رییس جمهور شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ریسی مردم شما رو نمیخوان شما پشتیوانه مردمی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
نه من کلا همه مسولان قبول ندارم به جز رییسی اما دارم از ایشان هم ناامید میشم مخصوصا بحث خودرو و اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما می‌خواستیم اتفاقا

اما در یه بحث واقعا داریم از ایشون ناامید میشیم .خودرو
اینترنت .افغان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
صد بار گفتم مزخرف نگو . مزخرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
داداش خواستنش که بهش رای دادن.
هموناییم که رای دادنو لعنت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما خاستار تغییر در ساختار کشور هستیم دیگه با رفت و اومدن یکی چیزی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
توالان کجاهستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
انقلاب بعد ۴۰ سال در تمام زمینه ها و اهداف خود شکست خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
نه هنوز به مقام انسانیت نرسیدیم یکم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
هدف این انقلابم همین بود، شکستن مردم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من از مردم سوال میکنم اینترنت و آب و برق کی گرون کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اينترنت میخریدم ۱۳۶۰۰ حالا شده ۲۱۸۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اون بسیجی گفته بود ۵ ماه بادمجون بکاری در نمیاد وقت بدید الان کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اون اگر عقل داشت بادمجونو با مملکت یکی نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کی بود کی بود من نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اها رويه عوض شد. دیدی چیزی نمیتونی حل کنی حالا کی بود کی بود من نبودم راه انداختی. دولت روحانی عملکرد بدی داشت که صددرصد صحیح اما این یک سال شما چه کردی. این یک سال که همچی بدتر شد. کدوم تورم رو میگی کمتر شد؟ از ژاپن صحبت میکنی آیا؟ تورم اگه کمتر شد چرا همچیز گرونتر شده؟ اصن از مردم خبر داری. از قیمت ها خبر داری؟ شما ناهار بهتون دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همیشه همینطوره و مقصر اونی هست که نیست.....
هواپیما هم سقوط میکنه میگن خلبان مقصره چون الان دیگه نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
شما با اگاهی ازاین اوضاع اومدید کاندید شدید وکلی وعده دادی شما که میدونستی نمیتونی کاری کنی چرا اومدی حالا اومدی چرا وعده های دروغ دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اگه باطله رای آورده بود وضع بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این هم نمونه دولت انقلابی
دیگه چی ؟؟؟؟؟
نخبه ها رو فرار دادین ...... باوسلام صلوات که نمیشه کشور داری کرد ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بابا دولت انقلابی چه حرفیه!!!!
اومدن چپاول کنن و برن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه اجناس شش دوبل شده از سیب زمینی ۱۸هزار گرفته تا کوجه ۱۵هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
از ثمرات انقلابه عزیزم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بپا تو گند نزنزی یک سالت گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
هنوز بادمجونا رشد نکردن صبر کنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که سرعت گرانی افزایش یافته ما چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
شما می گید مقصر روحانی هست. روحانی می‌گفت علت خرابی اقتصاد احمدی نژاد هست و... حالا حتما بعد از شما هم میان می گن تقصیر شما بوده و... بابا شما که نمی تونید قیمت یک تخم مرغ را کنترل کنید جمع کنید برید و سر به سر ابر قدرت ها نزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چهار سال اول دولت روحانی گرنی کمتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
در ضمن اون مایکروسافت سرفیست ها جلوتون چی میگه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اون ها رو بفروشید بدید به دوتا زباله گرد و...، شماها که قرار نیست با اون تبلت ها کار طراحی و برنامه نویسی و نرم افزارهای پیچیده کار کنید... تهش میخواهید یه فیلم یا پاورپواینی ببنید... نمیدونم چرا رفتید بهترین برند تبلت دنیا رو خریدید و گذاشتید جلوتون... البته الان یکی میاد میگه کار دولت قبله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خیلی راحته ناتوانی خودمونو بندازیم گردن دیگری با این حرفها مملکت درست نمیشه مملکت کاردان میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مملکت شاه میخواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عجب...اینم که شد مثل دولت های قبل و بهونه گیر و تقصیر دولت قبلی هست...شماها که میدونید هیچ کاره اید و هیچ کاری نمیتونید انجام بدید کار اشتباهی میکنید که نامزد میشید...
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۲:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت زدن تو حکومت ما شده یه کار عادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
زمان شاه بهتر بود هانننن اون موقع حرف حرف بود هاننن !
Iran (Islamic Republic of)
علیراقا
۱۲:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
از شما سید اولاد پیامبر توقع دروغ نداریم مهار نشده سید جان اگه میتونی کاری بکن وگرنه جونی ما در ارزوی یک ماشین خوب ماند کاری هم نکردی مشکلی نیست برا من که کار از کار گذشته ولی راست بگو
Iran (Islamic Republic of)
کاربر x
۱۲:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عاملان تورم 40 درصدی ( هفت برابر شدن قیمت همه چیز ) در چهار سال اخیر باید به جهت خسارت وارد کردن به اکثریت مردم محاکمه شوند و به کسانی که به سبب تغییر جهشی نرخ دلار از 3800 تومان به 27000 تومان متضرر شدند خسارت پرداخت کنند . ( البته اگر به حق الناس اعتقاد دارند ) برای تعیین خسارت فقط کافیست قیمت مسکن ، اجاره مسکن و قیمت همه اجناس نسبت به چهار سال قبل برای هر ایرانی محاسبه و خسارت وارده به حساب آنها واریز شود تا مردم در قیامت از گناه آنها بگذرند. ( البته اگر به قیامت اعتقاد دارند ) . والعاقبه للمتقین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
منظورت سپاه بخاطر نمایش شهر موشکی زیر زمینی و آمریکا بخاطر تحریم و خروج از برجام به همین علت هستش؟
یا اینکه اون عده که تا روحانی بود میگفتن برجام بده ولی وقتی خودشون اومدن سر کار حتی به همون برجام هم راضی شدن ولی بعد از یک سال هنوز نتونستن همون متن نوشته شده رو به توافق برسن؟
من نمیگم روحانی و دار و دستش اشتباه نکردن اتفاقا اون ها باید بخاطر بی تدبیری تو 4 سال دوم محاکمه بشن ولی شماها هم شورش رو در آوردین، هر چی شده یکی دیگه مقصره به غیر از من!
Iran (Islamic Republic of)
OMID
۱۶:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم داداش کل مخلص کلام رو درچند خط برای اینا شرح دادی حالا اینا هی برای خودشون دارن حرف میزنن کل درد مردم فقیر ما اینه که گفتی فقیر که میگم اینه که الان کارگر با ماهی 3یا 4تومن فقیر به حساب میاد که توانایی خرید هیچی رو نداره ویا اونی که کلن 100م تومن تو بانک داره ونمیدونه با اون پول چه کاسبی راه بندازه که بتونه خرج زندگیشو بده چون که اگه اون صدتومن کاری میتونست انجام بده حتمن تاحالا انجام داده بود چون واقعن نمیشه وتا چشم بهم میزنه قیمتها ثانیه ای میره بالا وکاری هم ازدستش برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور با صاحبان اصلی تبلت روبرو شما چه نسبتی دارید من نمیدانم ولی اطمینان دارم ایرانی نیستید اصل عرب هستید از جون این ملت دست بکشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عرب ستیز
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تورم کم شده؟به خدا من کارمند فقط خودم و همسرم نه اجاره میدم نه هزینه اضافه .حقوق‌ به خورد و خوراک هم نمیرسه .نمی‌دانم این مسئولین ما اصلا شعور دارند که بفهمند این مردم بیچاره با این درآمد چجوری زنده می‌مانند.زندگی کردن فدای سرتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تو کارمندی، مثل من بیکار بودی چیکار می کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من 31 سالمه مجردم بی پول و بی ماشین با مدرک ارشد دارم تو یه شرکت خصوصی کار میکنم صبح تا غروب برای ماهی 4 تومن...من دردمو به کی بگم که به هر دری میزنم برای شغل فایده نداره چون پارتی ندارم...حیف از وقتی که لب مرز سرباز بودم حیف از اون همه شبایی که نشستم درس خوندم...
هر دولتی که سرکار میاد با کلی وعده و تبلیغ ولی آخرش دروغگو و خائن شناخته میشه و مردم متضرر...بعد میگن دوباره رای بدین دوباره انتخاب کنید...الان دیگه به قول آقایون دولت و مجلس انقلابی شدن و رئیس قوه قضاییه ام که قبلا معاون همین رئیسی بوده ام از خودشونه،خب الان به جز آمریکا و انگلیس و...دیگه مقصر کیه...زندگیمون جهنم شده و هیچ امیدی نذاشتن برامون...
کاش نفرین و آه مظلوم ریشه هرچی خیانتکاره نابود کنه...
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۱:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خود دولت مسبب تورم و گرانیه الان اینترنت رو 50 درصد گران کرده و اسمش هم گذاشته اینترنت استاندارد کم حجم . به بانکها اجازه خلق پول داده ولی دنبال علت تورم در دولتهای قبله . مردم به شما رای دادند که از وضعیت دولتهای قبلی جدا عمل کنین. نه اینکه وقتی هیچ کاری از دستتون برنمیاد مشکلات رو به گردن دولتهای دیگر بندازین.
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۱:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا کی سر مردم کلاه می گذاری سید محرومان.سیاسی کاریو کنار بگذار.مردم دیگه می دانند که چه خبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیسی این همه گرونی بیخیال چرا چراغ خاموش نرخ اینترنت رفته بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اینو راست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
رییس جمهورمحترم بلدهستند بااون تبلتی که جلوشون گذاشتن کارکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چهل و سه سال فقط وعده دادن و تقصیرا رو گردن هم میندازن اخر نمیدونی مقصر کیه مثل وعده بهشت بعد از مرگشونه که میدن واسه خودشونو طفلاشون دنیا رو بهشت کردن ملتم بعد مرگ بهشت میرنو به ارامش و رفاه میرسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چند بدیم حرف نزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
یه وعده ناهار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مطمئن هستید که فقط این جهار سال قبل تورم بالای 40 درصد بوده است ؟ یعنی قبلش همه چی ارزان بوده و تورمی هم نبوده احتمالا آقای رئیس جمهور این چند ساله داخل کشور نبوده است !!!
Iran (Islamic Republic of)
خئهی
۱۶:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من موندم که چرا بعضی ها از گرونی اینترنت زر میزنن کلی گیر گرفتاری مردم دارند این داره از نرخ اینترنت حرف میزنه اقا اگه اینترنت نباشه چی میشه یکی توضیح بده ماهم بفهمیم چون ماچندین سال که اینترنت نداریم اتفاقی هم نیفتاده اینترنت نباید همگانی باشه که هرکسی رسید بتونه با اینترنت هرکاری دلش خواست انجام بده که کوچکترینش کلاه برداریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مثال افزایش قیمت اینترنت ی مثال محسوس و فابل لمسه .اینقدر درکش براتون مشکله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تبلت ۵۰ میلیونی مایکروسافت امریکایی قشنگی دارید اقای رئیس صادات مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا برجام و روابط اقتصادی و تجارت و سرمایه گذاری روال عادی به خودش نگیره هیچی درست نمیشه. خیال همه تخت. این اگر گفته گره نمیزنم . بلد نیز حتی گره هم بزنه. فکر کرده برجامی که به اون سختی بدست اومد و راحت اینا برهمش زدن باز به راحتی میتونن بدست بیارن و ناز هم بکنن. بنشینید تماشا کنید. اینا همش حرفه و فقط بازار را روانی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کارآموزیت تمام شد یه ناهاری بخور .
ملت افقی شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تو که راست میگی
همه چیز ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تو که راست میگی
همه چیز ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بنظر میرسد اقای رییسی پیش و پس از ریاست جمهوری هرگز در خرید مواد غذایی روزمره منزل دخالت نداشته اند در غیر اینصورت چنین سخنانی را بر زبان وبا این اطمینان عنوان نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
راه حل اصلی کار ایجاد یک اتحادیه مثل اتحادیه اروپا با کشورهای همسایه و ایجاد پول مشترک است تا این پول ملی هست ما بازنده تجارت در منطقه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا بوده همین بوده. تا هست همین هست
مشکل از جای دیگر هست
مشکل ملت ایران هست که نااگاهانه به هر کسی رای میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حالابه کی میخاستی رای بدی همشون مثل همنن شعارتوخالی
Germany
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدا را شکر،این دولت،دولت قبلی را عامل گرانی نخواتد،پس این توروم نافرمان عامل گرانی ست ،خوب اعدامش کنید، از گرامات شیخ ما همین بس عسل خوردو گفت شیرین ست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
والا بابا ما از اول انقلاب تا حالا عالیترین پست های مملکت را نداشته از دادستان کل کشور تا معاون اول قوه قضاییه تا رییس قوه قضاییه میدونید که احیای حقوق عامه و دفاع از حق مردم ومبارزه با ظلم از وظایف این قوه است وصد البته در راس ان سرانش که حالا اومدن جوری حرف میزنند که انگار از کره ماه اومدن وتازه از مشکلات باخبر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط تعجب داره که جنس و کلا همه اقلام ساعتی داره بالا میره ولی میگن تورم کم شده !
آخه یه موردی را بگید که ارزون شده باشه یا ثابت مونده باشه (فقط1 مورددددد) تا رو همون 1 موردما بفهمیم تورم کم شده .
خودرو که جای خود !! میوه ، برنج و حبوبات و... چندبرابر شده وبازم داره هرروز میره بالا چطور میگید تورم نسبت به فلان وقت کمتر شده؟؟!
اصلا مگه خود شما تو این کشور زندگی نمیکنید؟؟؟! بابا اگه خیابونم نمیرید یا بازار !! حداقل یکی رو بفرستید 2 کیلو میوه یا ... بخره براتون بیاره بگه چند خرید تا بفهید چه خبره!!
تورم 30-40درصده واقعا ؟؟؟!
تورم 200 درصد هم رد کرده چطور شما اینطوری محاسبه میکنید عجیبه و از چه فرمولی واقعا استفاده میکیند که این نتیجه به دست میاد و حتی چند دهم درصدشم میگید؟؟!
اصلا چند دهم تو ارقام درصد معنی داره دیگه (اگه کشورهای دیگه بود بله نه کشورما).
باید تورم را 20 درصد 20 درصد بالا رفتن طی ماه حساب کنید نه که فلان درصد و چند دهم !
مردم نون خالی هم دیگه نمیتونن بخرن اونوقت تورم اینه که شما میگید و تازه کم هم شده؟؟!
خجالت بکشید !! مردم دارن میبینن و میخرن و میپرسند و.... مگه تو خونه نشستن که شما براشون ارقام میگید؟؟!
خدا فقط به داد مردم برسه وبس !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
- کم شدن تورم به معنی پایین آمدن قیمتها نیست بلکه به معنی کند شدن افزایش قیمتهاست
- نگفته که قیمت کم شده گفته تورم کم شده یعنی به جای این که کل قیمتها 60 درصد بالا بره 48 درصد بالا رفته و گرنه قیمتها هرگز به پایین بر نمی گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حرفتون صحیح !
اما اون 60% یکهو بالا میره (یا قبلا بوده)خیال همه یهو راحت میشه و زجرکش نمیشه آدم ولی این 48% که میگید کلی فرقشه و هی 48% - 48% .... بلا میره (ویا هر ماه و حتی روز وساعت رفته)!
اصلا شما بفرمائید تفاوت این 60 درصد با 48 درصد چیه؟؟؟!
وقتی جنس هی 48 درصد بالا میره یا رفته مردم نمیتونن بخرن حالا شما بگو قبلا 1000 درصد بوده و الان 48 درصد ، آیا فرقی هم میکنه؟؟! اصل اینه حالا یا 5% یا 200% تورم . وقتی قیمتها نجومیه اصلا محاسبه چند درصد تورم داریم معنا هم داره؟؟؟!
یعنی جنسی که قبلا انقدر بالا بوده که کسی نمیتونست بخره(هرچی و هر درصدی) حالا شیب تورمش کمر شده تاثیری داره تو خرید و زندگی و سفره مردم؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
تنها چیزی که که سالهاست ثابت مونده ، یارانه است
وگرنه کفاره روزه هم گران شده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این آرزوی اکثریت مردم است ولی با حلول حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه ! تنها راه برای کاهش تورم و ثبات اقتصاد تغییرات بنیادی در روش های مدیریت کشور است از سیاست گرفته تا اقتصاد . بدون داشتن روابط سیاسی و اقتصادی بر اساس منافع ملی مردم با همه جهان امکان ثبات اقتصادی وجود ندارد . هر چند عده ای رانت خور از این وضعیت آشفته اقتصادی منافع بسیار دارند و همچنان تلاش می کنند که این وضعیت نا بسامان ادامه یابد ! کی بدش میاد برای (11 هزار ) خودرو که می خواد عرضه کنه( 5 میلیون ) ! مشتری پاش واستاده !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهورهمینکه تونستیدر۷ماه کرونا روشکست بدیدوکشورومدارس وبازارودانشگاهها روبه حالت قبلش برگردونیدازشمابسیارمتشکریم.میدونیم باصبرمااقتصادم درست میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حالت خوبه برادر؟؟
کجا زندگی میکنید شما
وای به حالمان
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با این سرعت پیشرفت شاید موقعی اوضا درست بشه ک شما دیگه تو قبر باشی و منتظر قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
احمدی نژاد خوب شناخت شما رو
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دکتر برو برای قرص تجویز کنه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بی خیال بابا تورم کو شما که تورم رو احساس نمی کنی
خودتون برای خرید مغازه نمی رین، بازار نمی رین از جیب خودتون نمی دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این اخرین انتخابات بود هر بیاد فرقی نمیکنه
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تخصیر شاه بود تو چمدانهایی که داشت با خودش میبرد توشون خیرو برکت بود که از ایران برد .........ملت ایران بد گول خوردن چهل و سه سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۱۰:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بله ما سالهاست این حرفها رومیشنویم شماخودتو ناراحت نکن
این مسایلم ربطی به امریکا نداره ماها میدونیم خوبم میدونیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
توهم داری اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دوستان بی انصاف نباشید حداقل عملکرد این دولت از دولت روحانی خیلی بهتره البته در مدت مشابه
انسان فراموش کاره یادتون رفته جنس هزار تومانی فردا 2هزار تومان میخریدین
مارک روغنی که همیشه میخریدم 175 تومان در دولت قبل اینبار 120 تومان خریدم
یا مرغ نبود که بخریم الان فراوان کیلویی 26 تومان خرید کردم
اینقدر ناشکر و سیاه نما نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ای داد بیداد بیدار شو . اول جنس رو ناموجود میکنن بعد قیمتش رو میبرن بالا موجود میشه. کجای کاری؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بابا راست میگه مثلا گوجه کیلویی 5 - 6 تومن یه شبه شد 30 تومن بعد هم شد 15 تومن قیمتم بقیه اجناس هم اصلا بالا نرفت ، همه چی هم گل و بلبله
ما هم احتمالا خارج نشینان فلان و فلان شده ایم (دشمن فرضی) و داریم دروغ میگیم.
Finland
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ناامیدم کردی سید. مگه شماقبلاحساب کتاب رو بررسی نکردیه بودی که درمارزارانتخابات قول سروسامان دادن به اوضاع رودادی؟ معلوم شد هیچ جناحی نمیتونه واسه مملکت کاری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یکی از علل گرانی و تورم حضور 8 میلیون افغانی است که از اقلام یارانه ای ایرانیها از قبیل نان، دارو و برق و آموزش پروش و درمان رایگان ... استفاده می کنند بدون این که مالیات باعث بالا رفتن اجاره خانه ها و ... شده است. در مورد مورد جرم و جنایت افغانها در ایران هم که باید به خدا پناه برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
غیر از هزینه های خورد و خوراکشان باید خداتومان برای امنیت هزینه کرد تا این افغانها محترم به ایرانیان آسیب نزنند . ولی بازهم ......
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیسی عزیز قدیم در قدیم بماند الان چرا خودرو باید گران بشه. شما الان نانوایی میشناسی که یک ریال گرون فروشی کنه البته نه چون دولت قیمت تعیین کرده و یک ریال گرون باشه جرم صادر میکنه خب اصلا این مورد رصد نمیخاد همینکه اعلام جرم نمایید کار تمام هست.
Germany
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چاقو که دسته خودشو نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آفرین حرف حق همینه چاقو دسته خودشو نمیبره... و بقیه فیلم و سریاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این سرعت کاهشی که حضرتعالی فرمایش می فرمایید با سرعت مافوق صوت افزایش قیمتها هم خوانی ندارد جناب آقای رئیس جمهور
-
قاسم خدایی
۰۹:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه می دانند در هر حال روش غلط گذشته باعث شده ولی عوض شدن رئیس جمهور و وزرا چیزی را عوض نمی کند کل ساختار مدیریتی باید عوض شود و دیدگاه باید عوض شود با برداشتن علی و گذاشتن ولی مشکل حل نمیشود باید ساختار مدیریت اصلاح شود و مدیر از درون سیستم طی مراحل سنواتی و براساس عملکرد خوب انتخاب شود اصلاح طلب برود و اصوا گرا بیاید فرقی نمی کند چون برای پست و مقام بوفلمون صفت زیاد است البته مقام طاووسی از بوقلمون صفت خطرش بیشتر است مقام طاووسی کار نکرده و یا وعده غیر ممکن را با زیبایی خاصی بالش را گسترده و نمایش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما خودمون میدونیم که تورم از قبل هست کسیو میخوایم که درستش کنه نه اینکه بیشترش کنه . روند کاهشی کجاش کاهشی بوده به ما بگین تا خوشحال بشیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بیخیال بابا
شماها اینکاره نیستید و اشتباه کردید که به میدون اومدین .
مقصر مردمن
۱۲۳
آخرین اخبار