مرز باشماق مریوان ساماندهی می‌شود

استاندار کردستان گفت: تعیین تکلیف برای اعمال مدیریت واحد یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در راستای ساماندهی و رفع مشکلات پیش روی مرز باشماق مریوان است.

دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت:ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان باید تسريع یابد، باید این مهم در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

استاندار کردستان  گفت: سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان به عنوان نماینده تام‌الاختیار استاندار مسئول پیگیری مسائل و مشکلات مرز باشماق خواهد بود و انتظار می رود که این مهم در دو هفته تعیین تکلیف شود.

او می گوید: شرایط فعلی مرز غیرقابل قبول است و با تعیین ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برای جمع‌بندی و تعیین تکلیف وضعیت مرز، ابراز امیدواریم طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به ساماندهی باشماق اقدام شود.

زارعی کوشا گفت: نوع مدیریت و فعالیت در بازارچه‌های مرزی نیز نیازمند بازنگری است ، دولت از فعالیت این بازارچه‌ها حمایت کند، خواستار جمع‌بندی و طرح مسائل و مشکلات آنها در جلسه آینده شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان شد.

استاندار کردستان گفت: در خصوص دستور کار جلسه کارگروه توسعه صادرات نیز اصلاح رویه‌ها و آسیب‌شناسی صادرات  ضروری است و وضعیت صادرات در کردستان مطلوب نیست و با توجه به ظرفیت ها و استعدادها باید در این بخش وضعیت به مراتب بهتری داشته باشیم.

او می گوید: از تمامی ظرفیت های استان کردستان در بخش توسعه صادرات استفده شود ،باید همکاری و تعامل بین دولت و بخش خصوصی در این راستا تقویت شود.

زارعی کوشا همچنین خواستار به‌روزرسانی و جمع‌بندی اقدامات انجام شده در خصوص کارت‌های مرزنشینی و ‌سنجش میزان موفقیت این طرح شد و گفت: اگر بهره‌مندی مرزنشینان از تخفیف‌های این کارت‌ها نیازمند بازنگری و تجدید نظر است، یک بسته پیشنهادی مناسب تهیه شود تا به صورت مکتوب به هیات دولت ارائه کنیم.

استاندار کردستان گفت: دولت سیزدهم بنا دارد که به صورت عملی از مردم ساکن در مرزهای استان حمایت کند و در این راستا باید شرایط و بسترهای لازم برای اجرایی کردن این مهم فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.