رای دادن برای سیاه‌پوستان آمریکایی دشوارتر شده است

بر اساس گزارش سالانه یک نهاد آمریکایی، نژادپرستی مانع پیشرفت در بسیاری از جنبه‌های زندگی سیاه‌پوستان شده و مشارکت مدنی آن‌ها را کاهش داده است.

«اتحادیه ملی شهری» آمریکا گزارشی سالانه در مورد وضعیت سیاه‌پوستان این کشور منتشر کرده است. این گزارش با عنوان «تحت محاصره، طرحی برای ویران کردن دموکراسی» وضع زندگی سیاهپوستان آمریکا را نشان داده و تصویر تیره‌ای را برای این افراد در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصاد، آموزش و عدالت اجتماعی در مقایسه با آمریکایی‌های سفیدپوست ترسیم می‌کند.

«مارک موریال» مدیر اجرایی «اتحادیه ملی شهری آمریکا» در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی نیوز گفت: «گزارش ما نشان می‌دهد در چند دهه گذشته تلاش‌های زیادی انجام شده تا رای دادن برای شهروندان در آمریکا بخصوص شهروندان سیاهپوست، شهروندان لاتین تبار، بومیان آمریکا و دیگران دشوارتر شود. این روند بعد از انتخاب باراک اوباما بعنوان رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است. تلاش‌ها در این خصوص تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و در مواردی هم دادگاه‌های آمریکا حق رای دادن شهروندان بخصوص رنگین پوست‌ها را محدود کرده اند. در سطح سیاسی هم تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام شده و قبل از سال ۲۰۱۶ در صد‌ها پرونده تلاش شده تا رای دادن برای اقلین نژادی در مناطق مختلف آمریکا دشوارتر شود».

بر اساس این گزارش، در حوزه اقتصاد، متوسط درآمد یک خانوار سیاهپوست ۳۷ درصد کمتر از سفیدپوستان است. درآمد یک سیاه‌پوست در آمریکا به طور متوسط ۴۳ هزار و ۸۶۲ دلار در سال است که در مقایسه با ۶۹ هزار و ۸۲۳ دلار درآمد متوسط سالانه یک سفید پوست رقم پایینی به حساب می‌آید.

نابرابری در آموزش همچنین مانع از برتری سیاه‌پوستان آمریکایی می‌شود. طبق این مطالعه، مدارس دولتی که عمدتا به دانش‌آموزان سیاه‌پوست خدمات می‌دهند، معلمان بی‌تجربه، کمتر آموزش دیده و بدون گواهینامه دارند. این عوامل باعث شکاف میزان فارغ التحصیلی از دانشگاه بین دانشجویان سیاه و سفید می‌شود.

از سوی دیگر، این مطالعه نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان بیش از دو برابر سفیدپوستان در معرض زورگویی مجریان قانون قرار می‌گیرند و همچنین سه برابر بیشتر احتمال دارد که دستگیر شوند.

بر اساس این گزارش که در آتلانتا منتشر شد، سرکوب رای دهندگان تا حدی عامل کاهش مشارکت مدنی در میان سیاه پوستان است. بدین معنی که در سال‌های اخیر مشارکت سفیدپوستان آمریکایی در انتخابات ۵ درصد بیشتر از سیاه‌پوستان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مگه اونجا میرن رای میدن ؟؟
United States of America
7891
۰۵:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
روزگارم بد نیست. سهراب سپهری.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

یکبار یک سیاه پوست در کنکور شرکت می کند اول می شود .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
فعلا فکر افغان های ایران رو بردارید کاری به امریکا نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
بزودی غیر ممکن میشه
آخرین اخبار