فعالیت سامانه تصمیم در جهت کنترل و کاهش طلاق در استان زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۹ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در شهر‌های با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر به سامانه تصمیم متصل هستند.

حسینی با بیان اینکه مشاوره، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده می‌تواند به پایداری ازدواج و استحکام روابط زناشویی کمک کند، گفت: نهادینه کردن خدمات مشاوره و روان درمانی امروز ضرورتی انکار ناپذیر است.

او گفت: ۴ مرکز غربالگری طلاق در استان زنجان و در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره فعال هستند که متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه به این مراکز ارجاع داده شده و پس از غربالگری و ارزیابی اولیه به مراکز مشاوره همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارجاع داده می‌شوند.

به گفته‌ی حسینی در این مراکز تا ۴ جلسه مشاوره و آموزش به زوجین ارائه می‌گردد تا بتوانند با مداخلات روانشناختی زمینه سازش زوجین را فراهم نمایند و در صورت عدم سازش و وقوع طلاق به کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق کمک نمایند.

حسینی می‌گوید: طرح تحکیم بنیان خانواده یکی از طرح‌های در حال  اجرا در دفتر مشاوره بهزیستی است که با هدف کاهش و کنترل طلاق، در مراکز مشاوره منتخب با مشاوران مجرب در زمینه مشاوره خانواده و طلاق و با همکاری معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سامانه‌ی تصمیم انجام می‌شود.

او با اشاره به فرایند تشکیل پرونده از طریق سامانه zaman.behzisti.net گفت: متقاضیان پس ازنوبت گیری اینترنتی به مرکز غربالگری طلاق، ارجاع داده شده و پس از پذیرش و ارزیابی اولیه  و ارجاع پرونده و متقاضی  به مراکز مشاوره، برگزاری جلسات مشاوره و اعلام نظر توسط  مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی و همکار با طرح مراحل را طی می‌کنند.

او با اشاره به اینترنتی بودن کل فرایند تشکیل پرونده و پاسخ، گفت: نوبت گیری، ارجاع و پاسخ دهی مراکز مشاوره اینترنتی خواهدبود.

او در ادامه گفت: طلاق یک رویداد مجزا نیست که در روزی که حکم طلاق جاری می‌شود اتفاق افتد؛   بلکه یک فرآیند طولانی و دنباله دار است که ماندن یا نماندن کلیدی‌ترین سوال در مرحله‌ی تصمیم گیری آن  است. در این میان اقدامات و مداخلات روان شناختی و مشاوره‌ای می‌تواند کمک بسیار موثری برای یک تصمیم گیری درست داشته باشد.

برچسب ها: سامانه تصمیم ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.