گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان در جهرم

فرماندار ویژه جهرم گفت: تعداد افراد متخصص و شاغل در واحد‌های فناور در جهرم ۱۷۴ نفر با ثبت ۴۸ مورد اختراع بوده که پارسال گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

مهدی شفیعیان در جلسه‌ی تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در مرکز رشد فناوری جهرم، نقش این مرکز را در تهیه سند راهبردی شهرستان مهم ارزیابی کرد و بر تقویت همه جانبه آن جهت سرعت بخشی به توسعه شهرستان نیز تأکید کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تعداد شرکت‌های فناور پذیرش شده در مرکز جهرم را از ابتدا تاکنون ۹۷ شرکت و هسته فناور عنوان کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۶۲ درصد از واحد‌های خارج شده از این مرکز، فعالیت اقتصادی موفق و مؤثر داشته است.

او گفت: همچنین تعداد افراد متخصص و شاغل در واحد‌های فناور در جهرم ۱۷۴ نفر با ثبت ۴۸ مورد اختراع بوده که در سال گذشته گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بر تشکیل شورای گفتگوی مردم و مسئولین بر اساس توجه به ظرفیت‌های مردمی و به ویژه نخبگان جهت تهیه سند چشم انداز توسعه شهرستان را ضروری دانست و گفت: این رویه به جد و با فاصله زمانی کمتر استمرار پیدا می‌کند.

شفیعیان گفت: با احداث ساختمان جدید مرکز رشد و افزایش زیرساخت‌های خدماتی به شرکت‌های دانش بنیان، شاهد گسترش روند ایجاد اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و از طریق شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

او، ایده علمی احداث جنگل چوب، برگرفته از مطالعات و تحقیقات اساتید دانشگاهی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و احداث باغ نمونه در این زمینه و راه اندازی باغ مطالعاتی کشت بافت نخیلات به منظور بهره وری مناسب اقتصادی از چهار هزار هکتار نخیلات را از نمونه فعالیت‌های مبتنی بر دانش و علم روز برشمرد که تقویت این نگرش می‌تواند تولید کشاورزی را اقتصادی‌تر و با جذابیت بیشتر در بازار‌های هدف کند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد با توجه به انجام فرایند اداری، احداث ساختمان مرکز رشد فناوری، تأمین نیروی انسانی از دیگر مراکز علمی برای این مرکز و رفع برخی مشکلات اداری مرتبط با فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد اقدامات لازم صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.