برطرف شدن مشکلات مناطق محروم نیازمند برنامه منسجم است

استاندار قزوین گفت: مشکلات مناطق محروم با کمک‌های جزیره‌ای برطرف نمی‌شود و نیازمند برنامه منسجم و اقدام تحولی است.

محمدمهدی اعلایی در دیدار مدیرعامل بنیاد علوی گفت: خدمت رسانی در مناطق محروم باید علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق منجر به ایجاد تحولات اساسی شود تا مردم بتوانند در یک فضای با ثبات و با آرامش زندگی کنند.

بسیاری از مناطق محروم به ویژه در بخش طارم که بنیاد علوی مشغول به خدمت رسانی است در حوزه گردشگری و کشاورزی ظرفیت بالایی دارد که اگر بتوان آن‌ها را عملیاتی کرد، بسیار موثر خواهد بود.

با کمک‌های جزیره‌ای نمی‌توان اثرگذاری ماندگاری را در مناطق محروم شاهد بود و باید به صورت هدفمند و مشترک اقدامات را دنبال کرد.

دفتر روستایی استانداری یک کار ویژه را طراحی کند تا با مشارکت بنیاد علوی و دستگاه‌های محرومیت زدای دیگر یک اقدام ماندگار و تاثیرگذار در زندگی مردم انجام و یک الگوی موفق اقدام موفق برای محرومیت زدایی باشد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: علاوه بر مناطق روستایی، تعدادی از محله‌های محروم و دارای بافت فرسوده هم در داخل شهر و حاشیه شهر قزوین وجود دارند که باید برای آن‌ها هم برنامه ریزی جدی انجام شده و بنیاد علوی در این زمینه هم می‌تواند کمک رسان باشد.

 عمده این مناطق علاوه بر موضوعات عمرانی با مشکلات و آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی هستند که بنیاد علوی با کمک امامان محله مستقر در مناطق می‌تواند نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار