زاخارووا:

سازمان کلاه سفیدها، ابزاری در دست غربی‌ها است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درخصوص اجرای حملات شیمیایی از سوی سازمان کلاه سفید‌ها در اوکراین و متهم کردن مسکو هشدار داد.

ماریا زاخارووا با هشدار درباره نقشه جدید آمریکا و غرب برای اجرای حملات شیمیایی در اوکراین به واسطه سازمانی به نام کلاه سفید‌ها و متهم کردن روسیه در این خصوص تأکید کرد: مشارکت فعالانه اعضای سازمان «کلاه سفیدها» در سازماندهی اقدامات تحریک آمیز در اوکراین بر ملا شده و این سازمان ابزاری در دست کشور‌های غربی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «کلاه سفید‌ها ابزاری هستند که غرب از آن‌ها برای اقدامات تحریک آمیز با استفاده از تسلیحات شیمیایی و مسائل حقوق بشری برای مقاصد و منافع طرفی که برای آن‌ها کار می‌کنند، استفاده می‌کند و من شک و تردیدی ندارم که از مشارکت فعالانه این سازمان غیر انسانی و جعلی در اوکراین سخن می‌گوییم.»

او گفت: «اعضای کلاه سفید‌ها عملا در عملیات جنگی در اوکراین شرکت دارند، چون گروهی هستند که در سوریه تجربه کسب کردند و در رسانه‌های غربی نیز شناخته شده هستند و تأمین مالی آن‌ها از سوی غرب متوقف نشده است.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اقدامات تحریک آمیز کلاه سفید‌ها در اوکراین می‌تواند برای منحرف کردن نگاه‌ها از کارگاه‌های بیولوژیک کشف شده در این کشور باشد. غرب برای سرپوش گذاشتن روی این داستان با یک چیزی تلاش می‌کند، زیرا همه سرنخ‌ها از طریق پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کارها، روابط و دارایی‌های او به طور مستقیم به سران دولت کنونی آمریکا می‌رسد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد مدارکی پیدا کرده که نشان می‌دهد مقامات اوکراین، تحت حمایت و هدایت مستقیم وزارت دفاع آمریکا، سرگرم اجرای پروژه‌ها و آزمایشات خطرناک به عنوان بخشی از برنامه بیولوژیک نظامی بوده اند. این فعالیت‌ها سال‌ها در خاک اوکراین در میانه شرق اروپا و در نزدیک‌ترین فاصله به مرز‌های روسیه صورت گرفته و تهدیدی جدی برای امنیت بیولوژیک روسیه و منطقه ایجاد کرده است.

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین را ناقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک عنوان کرد و خواستار شفاف سازی واشنگتن در این خصوص شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار