مقاوم سازی بیش از ۷۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی بیش از ۷۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

فرهاد فقیهی در تشریح اقدامات بنیاد مسکن استان در حوزه مقاوم سازی روستایی، گفت : در حال حاضر ۷۱ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح استان وجود دارد از این تعداد تا به امروز ۸۴ هزار و ۶۰۰ واحد مقاوم سازی شده اند.

استان در زمینه مقاوم سازی واحد‌های روستایی در سطح کشور رتبه نخست را دارد ساخت و سازی که در زمان بازسازی زلزله در شهرستان‌های غربی استان صورت گرفته در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار واحد روستایی غیرمقاوم در سطح استان داریم که این واحد‌ها هم هرچه سریعتر باید مقاوم سازی شوند.

عمده واحد‌های غیرمقاوم باقی مانده در حوزه شهرستان کرمانشاه است و بیشتر آن‌ها در بخش سرفیروزآباد قرار دارند.

تجربه‌ای مانند زلزله باید اهمیت مسئله مقاوم سازی را بیش از پیش برای ما روشن کند و نیاز است که برای مقاوم سازی واحد‌های باقی مانده آگاه سازی بیشتری برای مردم صورت گیرد.

سهمیه سه هزار واحدی استان در بحث مقاوم سازی واحد‌های روستایی در امسال خوشبختانه امسال تسهیلات مقاوم سازی افزایش چشمگیری یافته و امیدواریم با توجه به افزایش دو برابری این تسهیلات بتوانیم واحد‌های بیشتری در سطح استان مقاوم سازی کنیم.

رقم تسهیلات مقاوم سازی روستایی در امسال ۲۰۰ میلیون است پیش بینی می‌شود این تسهیلات تا اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شود.

مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله بوده و سود آن هم پنج درصد است.

در بحث ضمانت هم ضمانت زنجیره‌ای برای متقاضیان قرار داده شده تا بتوانند به راحتی این تسهیلات را دریافت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار