نخستین عمل کاشت حلزون بر روی فرد بزرگسال در مازندران

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام نخستین عمل کاشت حلزون بر روی فرد بزرگسال در مازندران خبر داد.

دکتر کیوان کیاکجوری گفت: هجدهمین عمل کاشت حلزون و نخستین مورد عمل کاشت حلزون بر روی فرد ۳۸ ساله در بیمارستان آیت الله روحانی بابل انجام شد؛ و می‌گوید:درحالی که دیگر سمعک برای این بیمار پس از ۱۲ سال استفاده، کاربردی نداشته و قابلیت تقویت شنوایی هم وجود نداشت و سلول‌های حلزون از بین رفته بود.

به گفته دکتر کیاکجوری جراحی کاشت حلزون برای دو گروه انجام می‌شود، گروه اول بیمارانی هستند که زیر سن تکلم هستند یعنی کودکان از سن یک الی ۳ سالگی که بهترین زمان کاشت حلزون بوده و گروه دیگر افراد دارای تکلم که در هر سنی قابل جراحی می‌باشد.

او می‌گوید: بیماران سن بالا حتما باید تکلم داشته و کم شنوایی در بزرگسالان در اثر بیماری، تروما یا تصادف ایجاد می‌شود.

شرط مهم کاشت حلزون شنوایی در بزرگسالان داشتن گفتار است

محسن منادی مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: کم شنوایی در بزرگسالان در اثر بیماری، تروما یا تصادف ایجاد می‌گردد و گاهی اوقات ممکن است فرد از بدو تولد دچار درجاتی از کم شنوایی مادرزادی بوده که با افزایش سن میزان کم شنوایی بیشتر می‌شود.

او می‌گوید: در هر یک از موارد فوق در صورتی که تجویز سمعک کارایی لازم را برای فرد کم شنوا نداشته باشد و یا استفاده از سمعک شنوایی مفید حاصل نگردد فرد بزرگسال برای عمل جراحی کاشت حلزون کاندیدا می‌گردد.

به گفته منادی یکی دیگر از شرایط مهم برای انجام عمل کاشت حلزون در بزرگسالان داشتن گفتار مناسب وقابل فهم در فرد کم شنوا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار