سرمایه گذاری عظیم هوندا برای تولید خودروهای برقی

شرکت هوندا قصد دارد ۳۰ مدل خودروی برقی را تا سال ۲۰۳۰ تولید و روانه بازار کند.

سال گذشته شرکت هوندا اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ فروش خودور‌های خود را به خودرو‌های برقی تغییر دهد. این شرکت برای حذف تدریجی خودرو‌های گازسوز، باید مجموعه گسترده‌ای از خودرو‌های بدون آلایندگی را عرضه کند تا برای مشتریان گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود داشته باشد. بنا به گزارش engadget حالا این شرکت خودروساز اعلام کرده است که ۵ تریلیون ین معادل ۴۰ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده برای تولید خودرو‌های برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

این سرمایه گذاری بیش از ۶۰ درصد از کل بودجه تحقیق و توسعه شرکت را که نزدیک به ۶۴ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده است، تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت حدود ۳۴۵ میلیون دلار برای تولید باتری‌های حالت جامد هزینه خواهد کرد و تولید آن را از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کند. هوندا قبلاً اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۴۰ تمام خودرو‌های غیر برقی را در بازار آمریکای شمالی به تدریج کنار خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید


در یک جلسه زنده این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ مدل خودروی برقی (EV) با حجم تولید ۲ میلیون دستگاه در سال روانه بازار کند. هدف هوندا این است که وسایل نقلیه برقی تا پایان این دهه، ۴۰ درصد از ناوگان آن را تشکیل دهند.

 خودروهای برقی

در همین حال، Techcrunch گزارش داد که هوندا قصد دارد از یک خودروی ۸۰۰۰ دلاری به طور خاص برای بازار ژاپن رونمایی کند. این شرکت خودروسازی ژاپنی همچنین در حال رقابت با جنرال موتورز در سراسر اقیانوس آرام است تا یک خودروی الکتریکی جدید ۳۰۰۰۰ دلاری تولید کند. این شرکت همچنین کارخانه‌هایی را در گواجو و ووهان چین برای تولید خودرو‌های برقی خود در این کشور احداث خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار