سیل در آفریقای جنوبی جان ۴۵ نفر را گرفت

بارندگی شدید در استان ساحلی «ناتال» در شرق آفریقای جنوبی دست‌کم ۴۵ نفر را به کام مرگ فرستاد و ده‌ها نفر را آواره کرد.

به گفته مقامات محلی، باران‌های طولانی‌مدت و جاری شدن سیل در آفریقای جنوبی جان دست‌کم ۴۵ نفر را گرفته و به بندر، بزرگراه‌های اصلی و مناطق اطراف استان کوازولو-ناتال آسیب رسانده است.

به گزارش رویترز، مقامات محلی ضمن تأیید تعداد کشته‌شدگان این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کردند که تعداد کشته‌ها ممکن است افزایش یابد و بارش شدید باران در بخش‌های ساحلی این استان ادامه خواهد داشت.

ارتش آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه در استان ناتال و مناطق اطراف مستقر شد و به امدادرسانی پرداخت. تیم‌های مدیریت بلایای طبیعی نیز در حال کمک‌رسانی به ساکنین مناطقی بودند که در اثر رانش زمین خانه‌هایشان ویران شده است. جستجوی برای یافتن افرادی که در زیر آوار مانده‌اند نیز ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های اولیه، در جریان این حادثه ده‌ها خانه به زیر آب رفته و چندین جاده آسیب دیده و عملیات حمل‌ونقل و نجات را با مشکل مواجه کرده است. مقامات در حال ایجاد سرپناه برای صد‌ها نفری هستند که خانه‌ها و دارایی‌هایشان در اثر سیل از بین رفته است. متخصصین نیز در تلاشند تا برق را به مناطقی که برق آن‌ها قطع شده، بازگردانند.

تاکنون آمار دقیقی از تعداد جانباختگان و میزان خسارت وارد شده منتشر نشده و جستجوی برای یافتن مصدومان این حادثه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار