پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی در خراسان رضوی فقط با ثبت فاکتور فروش

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان توسط بانک‌ها فقط با ثبت فاکتور فروش آن‌ها در سامانه جامع تجارت خبر داد.

امیررضا رجبی گفت: شبکه بانکی به سامانه جامع تجارت متصل شده است و از درخواست کننده تسهیلات، استعلام می‌گیرد و اگر فاکتور فروشی در سامانه مزبور ثبت نشده باشد، به طور کلی هیچگونه تسهیلاتی قابل پرداخت نیست.

او گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی استعلام کلیه عقودی که نیاز به ارائه فاکتور دارند، در بستر سامانه جامع تجارت انجام می‌گیرد و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی موظف به ثبت فاکتور‌های فروش خود در سامانه جامع تجارت هستند و براین اساس تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی دریک زنجیره تولید اختصاصی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به صاحبان واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا ۱۵ خرداد مهلت داده شده است تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و کد مربوطه را دریافت نمایند، زیرا کل این فرآیند به شفافیت زنجیره کالا و افرادی که می‌خواهند در فضای اقتصادی سالم فعالیت داشته باشند، کمک می‌کند.

 او گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۹ زنجیره تامین مالی در استان مربوط به صنایع غذایی، نساجی، قطعه‌سازان و مجموعه‌سازی شناسایی و برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌ها نیز به شبکه سامانه جامع تجارت متصل هستند.

رجبی گفت: اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای واحد‌های تولیدی یکی از طرح‌های مهم برای ساماندهی منابع تامین و تخصیص بهینه منابع در راستای کمک به جهش تولید است، در این راستا ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و همکاری بانک‌های عامل در پذیرش تقاضای تسهیلات از طریق صورت حساب الکترونیک در استان به تصویب رسیده که اجرایی‌شدن آن گام مهمی در تحول نظام مالی مبتنی بر تولید خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۵۴۸ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۵۴ نفر در استان صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر سرمایه‌گذاری رشد ۶۵ درصدی و از اشتغالزایی رشد هفت درصدی داشته است.

 رجبی گفت: جواز‌های صادره در سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی را ۲ هزار و ۷۲۲ فقره با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۶۹۵ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۵ هزار و ۸۰۶ نفر ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.