آر تی:

روسیه سهم دلار را در ذخایر ارز‌ی خود کاهش داده است

روسیه قبل از جنگ اوکراین، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارز‌های خارجی خود را کاهش داده است.

پایگاه اینترنتی شبکه روسی آر تی نوشت، روسیه قبل از جنگ اوکراین، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارز‌های خارجی خود را کاهش داده است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که با وجود اینکه واشنگتن و متحدانش نیمی از دارایی‌های روسیه به دلار و دیگر ارز‌ها را مسدود کردند، این کشور ذخایر کافی یوان و طلا در سبد ذخایر ارزی خود برای محدود کردن تاثیر تحریم‌های غرب در اختیار دارد.

بانک مرکزی روسیه سهم دلار در ذخایر را از اول ژانویه سال جاری تا ۱۰.۹ درصد پایین آورده است. این رقم در سال گذشته میلادی معادل ۲۱.۲ درصد بود. با این حال، ذخایر یورو از ۲۹.۲ درصد تا ۳۳.۹ درصد افزایش یافته است. همچنین، سهم یوان در ذخایر ارزی روسیه از ۱۲.۸ درصد در سال گذشته به ۱۷.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که سهم طلا با میزان ۲۱.۵ درصد ثابت مانده است.

تحریم‌هایی که آمریکا و متحدانش در ارتباط با بحران اوکراین علیه روسیه اعمال کرده اند شامل مسدود کردن نیمی از ۶۴۲ میلیادر دلار از ذخایر ارز این کشور می‌شود.

نابیولینا در گزارش سالانه خود به پارلمان روز دوشنبه گفت: "این وضعیت فوق‌العاده و شوک آور منجر به تغییرات گسترده‌ای خواهد شد". او افزود" روند دشوار انطباق با شرایط جدید منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی خواهد شد، اما اقتصاد روسیه می‌تواند به میسر رشد بازگردد. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار