پرسپولیس سه پله سقوط کرد

در تازه‌ترین رده بندی سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال، پرسپولیس سه پله از چایگاه قبلی سقوط و استقلال چهار پله صعود داشته‌ است.

سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان را از ابتدای آوریل سال ۲۰۲۱ تا پایان مارس ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد که چلسی با ۳۱۲ امتیاز در جایگاه نخست این رده‌بندی قرار دارد.

این تیم، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام و جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه فصل گذشته خود دارد. تیم‌های پالمیراس و اتلتیکو مینیرو نیز به ترتیب ۲۸۸ و ۲۸۵ امتیاز دارند و رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


بیشتر بخوانید


در میان تیم‌های آسیایی نیز اولسان هیوندای، کاوازاکی فرونتاله، الهلال، جئونبوک هیوندای موتورز، دائگو و پوهانگ استیلرز، در رتبه‌های اول تا ششم آسیا قرار دارند. در این بین پرسپولیس با سه پله سقوط نسبت به رده‌بندی قبل، در رده ششم آسیا (به صورت مشترک با پوهانگ استیلرز) و جایگاه ۱۳۶ جهان ایستاده و استقلال با چهار پله صعود، رتبه ۱۵۹ جهان و هشتم آسیا را از آن خود کرده است. فولاد هم که ۱۳ پله صعود را تجربه کرده، رده هفدهم قاره کهن و ۲۵۸ جهان را به خود اختصاص داده است.

رده‌بندی ۳۰ تیم نخست باشگاهی جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال به شرح زیر است:

فدراسیون بین المللی آمار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار