تحصیل ۲۸۶ دانشجو در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۸۶ دانشجوی رشته دندانپزشکی و ۳۵عضو هیئت علمی در این دانشکده تحصیل می کنند.

دکتر رستگار خسروی گفت: در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم کردستان تمام خدمات دندانپزشکی با تعرفه‌های دولتی در ۲بخش آموزشی و تخصصی ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی در نقاط محروم استان کردستان هر ساله اردو‌های جهادی مختلف برگزار می‌شود. همچنین در این اردو‌ها اعضای هیئت علمی، دندانپزشکان عمومی و دانشجویان دانشکده خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه در مورد توصیه‌های خود مراقبتی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها گفت:مسواک زدن دندان‌ها با استفاده از مسواک مناسب و خمیر دندان حاوی فلوراید می‌تواند با روش صحیح از پیشگیری دندان جلوگیری کند.

دکتر خسروی گفت:استفاده از نخ دندان و دهان شویه هوایی که توسط دندانپزشک تجویز می‌شود، تغذیه مناسب و پرهیز از مصرف زیاد مواد قندی، استفاده از فلوراید موضعی، پوشاندن شیار‌های سطح دندان (فیشور سیلانت) برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در سطح جونده دندان و مراجعه منظم به دندانپزشکی برای بررسی وضعیت دهان و دندان موجب سلامت دهان و دندان می‌شود.

٢٣ فروردین ١٣۶٠ با تصویب طرح تربیت بهداشت کاران دهان و دندان این روز بعنوان روز دندانپزشک نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.