آزادسازی ۲۱۵ هکتار از حریم رودخانه‌های استان اردبیل

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۲۱۵ هکتار از اراضی واقع در حریم رودخانه‌های استان اردبیل آزادسازی شده است.

داور بستام گفت: هدایت و نگهداری آب‌های جاری در رودخانه‌ها نیازمند نگهداری و حفاظت از بستر رودخانه‌هاست و به همین منظور گروه‌های گشت و بازرسی برای حفاظت از منابع آب در هر شهرستان مستقر شده و رودخانه‌ها و حریم آنها را مورد بازرسی و بازدید قرار می‌دهند.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هدف از تعیین حد بستر و حریم رودخانه را حفاظت جان و مال مردم از خطرات سیل دانست و گفت: در موقع احتمال وقوع سیل با صدور اطلاعیه‌ای هشدارهای لازم از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل به کشاورزان داده می‌شود تا نکات ایمنی را رعایت کرده و از استقرار در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

بستام با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان می گوید:پارسال ۲۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه های استان نصب و ۲ دستگاه حفار غیرمجاز توقیف و جمع آوری شد.

به گفته او، همچنین پارسال با تلاش تیم‌های گشت و بازرسی ۱۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شد که با این اقدام از تخلیه ۳.۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

بستام  گفت: پارسال ۳۲۸ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز در سطح استان جمع آوری شد.

او می گوید: در حال حاضر ۶ هزار و۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل وجود دارد که بالغ بر چهارهزار و ۶۰۰حلقه آن مربوط به چاه‌های کشاورزی است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب حدود ۱۰۰ حلقه غیرمجاز نیز در سطح استان شناسایی شده است که عملیات انسداد آنها نیز بعد از اخذ احکام قضایی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی منطقه با تمام توان دنبال می‌شود، گفت: اکیپ‌های گشت و بازرسی باید از بهره‌برداری چاه‌هایی که پروانه‌های بهره‌برداری خود را تمدید نکردند، جلوگیری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.