اقدامات آبراموویچ برای فرار از تحریم

مالک روس باشگاه چلسی برای فرار از تحریم دست به اقدامات خاصی زده است.

اگرچه رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی انگلیس با شرکت در گفتگو‌های صلح قصد داشته به مناقشه بین اوکراین با روسیه پایان دهد، اما برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که او در اصل نیات شخصی داشته و برای حفظ اموالش دست به چنین اقدامی زده است.

به نوشته مارکا بر اساس گزارش‌های متعدد، مالک چلسی برای جلوگیری از تحریم‌های احتمالی که مستقیما بر دارایی‌هایش تاثیر می‌گذارد، اقدامات خود را کاملا برنامه‌ریزی شده انجام داده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، تاجر روسی از نیت پوتین برای اجرای عملیاات نظامی ویژه علیه اوکراین آگاه بوده و تصمیم گرفت اموال خود را جابجا کند و از تحریم‌ها مصون نگه دارد.

در واقع، او با شرکت در مذاکرات صلح با رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، به دلیل نقش کلیدی خود در مذاکرات، توانست زمان بخرد و تحریم‌های احتمالی آمریکا را که در شرف اجرایی شدن بود، متوقف کند و در نتیجه ثروت خود را در کشور‌هایی مانند روسیه، ترکیه و عربستان سعودی حفظ کند.


بیشتر بخوانید


اولین چیزی که توجهات را به خود جلب کرده این است که خطری متوجه ۲ قایق تفریحی او در ترکیه نیست. 'Eclipse' هیچ مشکلی در بندر جنوب غربی مرمره نداشته است، در حالی که کشتی دیگر به نام 'Solaris' همچنان در بدروم است.

 این کافی نبود، ناوگان جت‌ها و هلیکوپتر‌های آبراموویچ از سرزمین‌های اشغالی به روسیه و از آنجا به عربستان سعودی منتقل شده اند تا مورد تحریم‌ها قرار نگیرند.

نکته عجیب در مورد اقدامات آبراموویچ این است که تمام برنامه‌های او قبل از اینکه بریتانیا دارایی‌های او را در کانون توجه قرار دهد، آغاز شد.

گاردین فاش کرد که مالکیت قایق بادبانی او با نام «آکوامارین» و شرکت MHC دقیقا در روزی که روسیه عملیات نظامی خود را آغاز کرد، تغییر یافت.این کشتی که ۵۰ متر طول دارد، در یک اسکله در بندر ویلیسینگن هلند قرار دارد و با برزنت و داربست پوشیده شده است و به نظر می‌رسد در دست تعمیر است. کشتی‌ای که تا ۲۴ فوریه متعلق به آبراموویچ بود، اما یک روز بعد به نام همکار نزدیک او دیوید دویدویچ شد.

وال استریت ژورنال هم تایید کرد که شرکت سرمایه گذاری Norma که متعلق به آبراموویچ بود نیز در همان روز به دویدویچ منتقل شد.

MHC در استادیوم استمفورد بریج چلسی ثبت شده است، که با وجود اینکه مستقیما به باشگاه ورزشی متصل نیست، کار‌ها و خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهد.

تا اینجای کار، به نظر می‌رسد طرح آبراموویچ به خوبی جواب داده است. هفته گذشته، دولت هلند اعلام کرد که ۱۴ قایق تفریحی ناشناس مرتبط با افراد تحریم شده روسیه توسط مقامات گمرک هلند به عنوان بخشی از تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا توقیف شده است که ۱۲ فروند از این کشتی‌ها در حال حاضر در اسکله‌ها هستند. عجیب است که «آکوامارین» در میان قایق‌های توقیف شده نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار