آغاز برداشت گندم در ۲۰ هزار هکتار از مزارع امیدیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: سطح زیر کشت گندم در امیدیه ۲۰ هزار هکتار بوده که از این میزان حدود ۱۷ هزار هکتار کشت آبی و ۳ هزار هکتار کشت دیم هستند.

سید داود علوی فرد می‌گوید: برداشت گندم از مزارع گندم این شهرستان آغاز شده و برداشت این محصول از روز ۲۱ فروردین ماه آغاز که پیش بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد.

عمده ارقام کشت شده در این منطقه چمران ۲ و مهرگان هستند.

پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت گندم در این شهرستان بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گفته آقای علوی فرد در حال حاضر عملیات برداشت به وسیله ۱۵ دستگاه کمباین صورت می‌گیرد که ۴ دستگاه از این کمباین‌ها بومی و مابقی غیر بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در خصوص الگوی کشت و میزان استفاده از محصولات مدرن کشاورزی در جهت کاهش راندمان آبی اظهار نظری نکرد.

آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا امیدیه

داود علوی فرد همچنین افزود: در روز‌های اخیر با بازدید‌ها و نظارت‌هایی که از مراکز خرید صورت گرفته است با همت و همکاری مسئولان تعاون روستایی سعی بر این شد تا خرید تضمینی این محصولات با نرخ اعلام شده با شروع برداشت آغاز شود.

۳ مرکز خرید در شهرستان امیدیه برای خرید کلزا و گندم فراهم شده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: تلاش جدی بر این است تا در بهترین شرایط و وضعیت کار خرید انجام شود و نباید زارعین در برداشت محصول خود عجله کنند و یا بخواهند با رطوبت بالا محصول را به انبار‌ها تحویل دهند، در حالی که بدون عجله و شتاب باید کار خرید انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.